• Alvedon83

För oss 35+ som försöker bli gravida

Fick glad gubbe på äl-test nu på morgonen på cd 12, det är lite tidigare än jag brukar få har även mycket fertilt sekret. Dock svårt att mäta tempen då jag är förkyld och haft feber till och från. Nu blir det d-vitamin boost och mys med maken ikväll😊

• Alvedon83
    Malu84 skrev 2024-10-18 22:03:55 följande:

Grattis ! 

själv Kom nog mensen tidigare än vanligt ! Har alltid 30 dagar cykel men nu kom skiten redan dag 25/26 ? 

Nej va,tråkigt, jag har också fått kortare cykel med åren.
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-19 07:35:40 följande:

Grattis! 

Själv åker jag till Cypern en vecka med familjen idag. Det ska bli så skönt med vila, mat, bad och sol. det kanske behövs för att boosta kroppen lite 😊

Härligt med semester och sol😊👍

Här tror jag det var äl igår, en dag tidigare än vanligt.
  • Alvedon83

Grattis till er som plussat, tänk om jag själv kunde få vara med det gänget nån gång😓

Här fick jag bekräftad äl idag en dag tidigare än vanligt, fick till det dagen innan äl så borde finnas chans (vi har alla varit sjuka). Bim blir 31/10.
  • Alvedon83

Dagens graf, har inga symptom som jag inte brukar ha varje cykel. Är mer lättirrierad den här gången dock men kan ju bero på att vi alla varit sjuka i omgångar. 
    Tar nog paus från tempen nu fram till bim.

• Alvedon83

Kunde visst inte låta bli att tempa😅 har köpt 60-pack testa tidigt stickor och har börjat testa idag. Har inga symptom men grafen ser i allafall hoppfull ut än så länge.

• Alvedon83
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-26 13:53:26 följande:
    Jag hoppades på att temperaturen skulle skuttat upp i morse men det var en väldigt blygsam ökning. Undrar om vi har chans den här omgången? 
    Håller tummarna, tempen ökar säkert imorgon👍😊
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-10-27 12:33:22 följande:
    Wow vilken spännande graf, glad att du inte pausade tempen. 
    Menar du att du inte känner av dina vanliga pms symptom? 😃 
    Känner mig som vanligt innan mens, suck😪
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-10-27 19:06:42 följande:
    Men va tråkigt, fast betyder det alltid mens när du mår så?
    Vi får väl se, det är ju nu i dagarna det avgörs. Hur går det för dig? 😊
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-10-28 07:59:10 följande:

Ja det är bara det man kan göra tyvärr. 

Hur ser din graf ut i dag? 

Jag har tagit en paus, har börjat äta medicin som inte är bra att bli gravid på. Så siktar inte på graviditet alls denna cykel. 

Jag förstår, då är det ju viktigt att ta en paus.

Grafen idag ser tyvärr inte lika hoppful ut idag. Negativt test.
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-10-28 15:23:19 följande:
    Ja måste kanske äta livet ut, så det är nog slut på bebisar här 😩

Den som var så fin 🥺 
    Åh nej va tråkigt 😓men hälsan är ju viktig. 

Ja, grafen var fin tills nu. Förstår inte varför jag tempar egentligen blir ju bara besviken på sjunkande temp.
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-10-28 17:33:06 följande:

Ja så är det ju, man får försöka leva för de barn man redan har. 

Hoppet är det sista som lämnar, så det är väl därför du tempar 🥰

Ja det är väl så, man lever på hopp🥰 men förstår ju att chansen är liten då vi båda är 40 +😓
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-10-30 05:32:30 följande:

Stressen blir ju inte mindre ju äldre man blir heller, så det förstår jag. 

Hur går det för dig? 

Jag börjar bli orolig över min graf här, den ser nästan lite för fin ut nu. 😱 
    Låter dumt men jag hoppas att det inte är något denna gången. 

Men oj det ser ju nästan ut som en vinnande graf, tänk om det är nåt?

Min graf går tyvärr inte att vända till nåt positivt😭
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-10-30 15:48:19 följande:

Ja tänk om det är det 😩 
    Men va tråkigt, ny chans nästa gång. 

Idaho1989 skrev 2024-10-30 09:38:52 följande:
    Det vore ju typiskt om du blev gravid nu bara därför 😅

Ja eller hur, vad förbannad jag skulle bli då 😆
    Ja, bara köra vidare och hoppas på tur👍 mensen kom redan idag så blev en kort cykel den här gången. 
  • Alvedon83
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-31 13:04:52 följande:

Då var det bokat och recepten finns att hämta på apoteket 🤗 vi startar IVF kring 10 november. 
    känns spännande och lite läskigt. 

Har fått en gedigen hög papper att ta oss igenom? 

Härligt🥰
  • Alvedon83

Har varit till gyn nyss och gjort ul, allt såg normalt ut och mina äggstockar såg ut som en 30-årings, vilken komplimang🥰😅 så hoppas att guldägget leveras snart! Väntar på äl som borde kommer i början på nästa vecka. 

• Alvedon83
    Malu84 skrev 2024-11-17 08:07:09 följande:
    Jag är precis dagarna innan mens , egentligen ska den komma idag men äl var något sen så vi får se . Jag har mensvärk men inga ömma bröst vilket jag alltid har inför mens , men fiffi är rätt torr och det brukar man väl bli innan mens så jag skulle tippa på att det är mens på ingång tråkigt nog . Vårt näst sista försök innan vi ger upp planerna på gemensamt barn , jag har två sen innan han inga men han fyller 50 nu i december och jag fyllde 40 i somras . Så håll tummarna för oss dessa två ggr Som är kvar ! 
    Har du testat nåt? 
  • Alvedon83

Jag väntar på bim, brukar få mens cd 27 men förra månaden kom den redan cd 25 så får väl se.
  • Alvedon83
    Malu84 skrev 2024-11-17 08:14:20 följande:

Nä jag blir bara besviken , äl var typ 2 dagar sent så jag tänker har det inte kommit mens i mitten av veckan testar jag då. 

men jag har låga förhoppningar vi har försökt sen februari 23 utan minsta tillstymme till graviditet . 
    vi var överens från början att vi inte ska göra någon utredning därför har vi inte sökt hjälp ( vilket jag ångrat massa gånger att jag gått med på ) . 

Då har vi försökt lika länge, har fått till ett plus som bara varade nån dag sedan inget mer😓 ni kan inte ångra er om utredning?
  • Alvedon83

Spännande med ivf, hoppas det lyckas för er som försöker🥰👍

Här är spänningen över för den här gången, tempen började gå ned idag precis som jag trodde😓

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida