För oss 35+ som försöker bli gravida
Bim idag, ingen mens än men den brukar komma på kvällen. Tog en babyplan tidig sticka och fick ett spökstreck😭 hann ju få upp hoppet. Negativt på digitalt testa tidigt. Syns det på bild?
Bim idag, ingen mens än men den brukar komma på kvällen. Tog en babyplan tidig sticka och fick ett spökstreck😭 hann ju få upp hoppet. Negativt på digitalt testa tidigt. Syns det på bild?
Men va tråkigt, fast det andra urinet kanske var mer utspädd?! Kolla senare i kväll igen om inte annat kommer först.
Jag är trött på dessa grafer som inger hopp, men det är några dagar kvar innan bim. Förra grafen i juli som var trifasisk blev ju en kemisk, 🥺 Hoppas inte denna blir samma.
Spänningen över, mensen kom just.
Jag kan inte låta bli att hoppas lite extra den här månaden. Temperaturerna är högre än de brukar.
Månad 14. Två månader efter äggledarspolning. Påbörjade fler/andra kosttillskott för tre månader sedan och den här månaden tog jag även rosenrot. Har även lite ömma bröst.
Positivt ägglossningstest i Söndags morse så verkar enligt kroppen och tester haft ÄL på cykeldag 10 (ovanligt tidigt, men antar att kroppen inte är riktigt i balans ännu) vi åker iväg nästa torsdag till måndag så funderar på att testa innan vi åker på ÄL+10 🤔
Känns tungt, klump i magen, även om jag har gett upp och accepterat så kommer det dagar då jag känner sån sorg över att jag aldrig blivit gravid att jag inte kan ge min son en lillasyster eller lillebror.
Jag anklagar mig själv, tänker att tänk om jag hade tagit tag i det hela mer intensivt, tänk om jag hade satt mig i hårdträning, fått bort bukfettet efter första graviditeten, slutat äta godis, ätit nyttigt, mm
Men samtidigt har jag ju inte haft med min man på det viktigaste att ha massor med sex runt ägglossning.
Jag tänker så mycket, har låst mig att min son ska vara olycklig med att vara ensambarn, men han har ju faktiskt inte sagt nått och verkar vara nöjd med livet. Men jag känner ju också att orken inte alltid finns där, och då hade det varit så kul om han hade haft en lekkamrat, eller den fria fantasileken kan jag inte ersätta med vad en jämnårig kan göra.
Förlåt, lite nere just nu. Men jag hoppas och drömmer också om det där spontana sexet, i slutet av månaden, kanske i december ( november kommer jag missa då mannen å jag är flera mil från varann) Det är spontana sexet att det ska leda till en graviditet.
Hade varit så fantastiskt att få berätta för sonen och låta honom följa det hela. För han är väldigt intresserad av bebisar, hur han var som bebis och bebismagar.
Var skönt att få skriva av sig lite iallafall.
Cd 11 här, väntar äl i helgen. Både jag och maken är jätteförkylda men en gång ska vi väl lyckas få till det hoppas jag.