För oss 35+ som försöker bli gravida
Testade mig förra veckan och då var det iaf ingen covid :)
Är i vecka 5+3.
Jo men jag känner igen illamåendet. Det var det som tillslut fick mig att testa ändå. Men kan ju vara lite från och till med symptom, som jag förstått det iaf. Och före jag testade var det ju lite halverst från dag till dag, fast mildare. Så nu är det bara så markant när illamåendet bara varit molande idag medans jag låg hela gårdagen fram till 15. 00 och kräktes. Men jag ska inte haja upp mig på sånt där.. Minns inte hur det var med de andra heller, kanske var likadant. Vet att med min yngsta var jag 100% på att vi fick missfall pga blödning och symptom förändringar men sen visade det sig ändå att han var kvar i magen. Senare mådde jag illa några månader och kräktes.. Så I början var det nog lite till och från även då.
Jo..vi sa som att "blir det så blir det", eller snarare, det var han som sa det. Jag har alltid velat ha en till men han har känt sig klar (vi har inget gemensamt barn). Tills för några månader sen när han visst ändrat sig och jag pratade med honom att jag behövde sluta med mina p-piller av olika orsaker. Jag har absolut inte tjatat på honom då jag inte vill skaffa barn med en person som inte själv vill..men det är lite den känslan jag ändå får nu. För att han behövde tänka. Och smälta. Och inte alls var särskilt säker längre. Det känns sådär som att han kanske inte ens trodde att det skulle bli något? Äh, jag vet inte.
Just nu är det iaf jobbigt. För han säger ingenting konkret. Så jag vet inte vad han tänker. Men han får väl smälta och tänka.
Men jag har som ingen att prata med. Så jag känner mig lite..vilse.
Han kanske blev lite "chockad" och förvånad att det gick, och låter som att det gick relativt snabbt för er? Vi sa också "blir det så blir det" och min man jublade inte heller och sa att han trodde typ inte att det skulle bli nåt. Men sen märker jag ju på saker han gör/säger att han är lite glad ändå ;) Som du säger, din sambo/man kanske bara behöver smälta det lite. Tror vi tjejer är så inställda på en graviditet och allt vad det innebär att vi är "så långt före i det mentalt". Det är ju vi försöker känna av äl, symtom osv.