• Tomatmacka

Är det här landet på väg mot sin undergång?

Vad tror ni? För det går ju utför, det gör det. Inga riktiga män, obegränsat med invandrare och ett matriarkalt samhälle. Men jag vet inte, vad tror ni?

• Svar på tråden Är det här landet på väg mot sin undergång?
  • Anonym (Sanningen)
    Anonym (trams) skrev 2021-07-04 16:53:44 följande:
    Knappast. 
    Det är inte krigshärjat på flera hundra år tex. Tycker det är magstarkt av dig att prata om undergång. Man ska inte överdriva i sitt språkbruk. 

De tre saker du påstår är för den delen lögner, finns ingen fakta eller statistik som stödjer vare sig "inga riktiga män", "obegränsat med invandrare" eller "matriarkalt samhälle". Men jag förstår att du bara försöker provocera. 
    Man har inte höga krav om man tycker Sverige är på rätt väg så länge det inte råder krig.

Faktum är att små barn blir skjutna när de är ute och leker. En blivande mamma blir brutalt skjuten i magen. En liten flicka blir brutalt skjuten till döds. En polisman mördas med flera skott. Tyvärr kan jag inte se att Sverige är på rätt väg.

Gränsen för vad som är okej flyttas hela tiden fram.

Statsministern:"Your children will not be killed soon.". Två veckor senare blir 2 förskolebarn skjutna.

• Anonym (Sanningen)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-07-04 17:39:53 följande:

Tre fel gör inte ett rätt.... Det enda vi har att tampas med just nu är en pandemi och övervåldet i förorterna, ffa från gängkriminalitet som behöver knipas av. Knappast en undergång däremot.

Du verkar inte inse hur utbredd gängkriminaliteten är. Hur långt dess tentakler sträcker sig. Den omsätter oerhört stora belopp, vilket borde kunna ge dig en hint om varför den är så svårtstoppad.

Högt uppsatta personer är med och styr dessa gäng, samt profiterar på morden.
  • Anonym (elakkomentar)
    Anonym (Sanningen) skrev 2021-07-18 23:31:17 följande:
    Man har inte höga krav om man tycker Sverige är på rätt väg så länge det inte råder krig.

Faktum är att små barn blir skjutna när de är ute och leker. En blivande mamma blir brutalt skjuten i magen. En liten flicka blir brutalt skjuten till döds. En polisman mördas med flera skott. Tyvärr kan jag inte se att Sverige är på rätt väg.

Gränsen för vad som är okej flyttas hela tiden fram.

Statsministern:"Your children will not be killed soon.". Två veckor senare blir 2 förskolebarn skjutna.
    Han kanske menade "soon enough".
  • Anonym (Sanningen)
    Anonym (elakkomentar) skrev 2021-07-19 00:36:18 följande:
    Han kanske menade "soon enough".
    Lite roligt, haha. Men svårt att glädjas när vi ser detta ogenomträngliga mörker. Barn blir skjutna i Sverige och våra stora tidningar agerar som vore det helt normalt.

• Anonym (Anonym signatur)

Men varför röstar ni då på sossarna år ut och år in?? Ni vet ju att vänsterblocket är de onda och högerblocket är de goda, varför röstar ni då inte på SD eller Moderaterna så alla araber kan skickas hem igen?

• Anonym (Sanningen)

Inte en dag utan händelser som skakar nationen. Idag var det gisslandrama på ett fängelse. Säkerligen hemska psykiska skador för de som hotades till livet med rakblad.

• Anonym (Paradoxalt)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-07-20 21:50:31 följande:

varför röstar ni då inte på SD eller Moderaterna så alla araber kan skickas hem igen?

SDs och moderaternas politik kommer i förlängningen att leda till att miljontals klimatflyktingar kommer till Europa och Sverige. Varför rösta på ett parti vars politik kommer att leda till större flyktingströmmar, när det man helst vill är att få hit färre flyktingar?
  • Anonym (Sanningen)
    Anonym (Paradoxalt) skrev 2021-07-24 14:53:01 följande:
    SDs och moderaternas politik kommer i förlängningen att leda till att miljontals klimatflyktingar kommer till Europa och Sverige. Varför rösta på ett parti vars politik kommer att leda till större flyktingströmmar, när det man helst vill är att få hit färre flyktingar?
    Då har jag en nyhet till dig. SD och M har noll möjlighet att påverka de globala flyktingströmmarna.

Det lilla vi kan göra är att bygga ut kärnkraften och exportera koldioxidfri el. Men det vill ju inte rödgröc röra
  • RebeccaSchneider

Om jag ska vara helt ärlig så är faktiskt de flesta invandrare betydligt manligare än de typiskt svenska mespottorna. Jag säger inte att de per automatik är bättre, men få svenska män är manliga.

Så landet kanske snarare är på väg mot framgång än undergång? ;D

• Anonym (Paradoxalt)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-07-26 17:40:23 följande:
    Mm riktigt manligt när de misshandlar sina kvinnor på daglig basis. Riktigt manligt. Man ska gärna ha ett fläckigt brottsregister också va?
    Obehagligt att du automatiskt antar att invandrare är kriminella kvinnomisshandlare.
  • Anonym (Paradoxalt)
    Tomatmacka skrev 2021-07-04 16:45:51 följande:

Vad tror ni? För det går ju utför, det gör det. Inga riktiga män, obegränsat med invandrare och ett matriarkalt samhälle. Men jag vet inte, vad tror ni?

Lite nyfiken, vad är "en riktig man" enligt dig?
  • Anonym (Sanningen)
    RebeccaSchneider skrev 2021-07-26 10:15:56 följande:

Om jag ska vara helt ärlig så är faktiskt de flesta invandrare betydligt manligare än de typiskt svenska mespottorna. Jag säger inte att de per automatik är bättre, men få svenska män är manliga.

Så landet kanske snarare är på väg mot framgång än undergång? ;D

Jag kan inte låta bli att gapskratta åt ditt inlägg. Välj du vilken man du vill ha (eller den du kan få), så ser jag till att välja en kvinna med huvudet på skaft.
  • Tomatmacka
    Anonym (Paradoxalt) skrev 2021-07-26 23:46:45 följande:

Lite nyfiken, vad är "en riktig man" enligt dig?

En som följer sin natur och inte är en jävla sojapojke på 65 kg och som hatar alla män för att han i hemlighet tror att kvinnorna ska vilja ligga med honom
  • KillBill
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-07-27 09:49:34 följande:
    Och hur många etniska svenskar hör du om som begår mord och våldtäkter då? Ta bara det där gisslandramat som var häromveckan som exempel. De är inga svenskar. Precis på samma sätt som Zlatan inte är svensk
    Blundar du när du läser tidningen?  Man kan nästan dagligen läsa om svenskar som mördat eller gjort sig skyldiga till sexuella övergrepp, våldtäkt etc 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Paradoxalt)
    Tomatmacka skrev 2021-07-27 09:47:49 följande:
    En som följer sin natur och inte är en jävla sojapojke på 65 kg och som hatar alla män för att han i hemlighet tror att kvinnorna ska vilja ligga med honom
    Vad är en sojapojke?
  • Anonym (Paradoxalt)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-07-27 09:49:34 följande:
    Och hur många etniska svenskar hör du om som begår mord och våldtäkter då? Ta bara det där gisslandramat som var häromveckan som exempel. De är inga svenskar. Precis på samma sätt som Zlatan inte är svensk
    Det var inte det vi diskuterade. Det jag reagerar på är att du automatiskt antar att eftersom man är invandrare så är man kriminell och misshandlar kvinnor.

Jag förnekar inte att invandrare är överrepresenterade inom viss brottslighet, men du får det att låta som att alla invandrare är drägg. Så är det knappast.
  • Anonym (Sanningen)
    KillBill skrev 2021-07-27 10:09:03 följande:
    Blundar du när du läser tidningen?  Man kan nästan dagligen läsa om svenskar som mördat eller gjort sig skyldiga till sexuella övergrepp, våldtäkt etc 
    Än så länge är de flesta i Sverige svenskar så det vore ju konstigt om de aldrig begick ett brott, eller hur?

Sen gäller det att se igenom medias vinklingar också. De är väldigt noga att skriva ursprung när det passar bra för dem.
  • Anonym (Sanningen)
    Anonym (Paradoxalt) skrev 2021-07-27 13:25:31 följande:
    Det var inte det vi diskuterade. Det jag reagerar på är att du automatiskt antar att eftersom man är invandrare så är man kriminell och misshandlar kvinnor.

Jag förnekar inte att invandrare är överrepresenterade inom viss brottslighet, men du får det att låta som att alla invandrare är drägg. Så är det knappast.
    Det är väldigt stor skillnad inom gruppen invandrare också.
  • Anonym (Paradoxalt)

Ah, nu har jag läst på om vad en s.k. "sojapojke" som trådstartaren hänvisar till, är för något. Det är inget mindre än ett högerextremt skällsord på män som inte faller in i den konservativa synen på vad en man ska vara, dvs "macho". Uttrycket härstammar tydligen från en populär teori i högerextrema kretsar om att sojamjölk innehåller östrogen och därför gör män feminina och påverkar fertiliteten negativt.

Eftersom jag inte har den minsta lust att diskutera med högerextremister lämnar jag denna tråd. Ha så kul i sandlådan!

• Anonym (Sanningen)
    Anonym (Paradoxalt) skrev 2021-07-27 21:47:32 följande:

Ah, nu har jag läst på om vad en s.k. "sojapojke" som trådstartaren hänvisar till, är för något. Det är inget mindre än ett högerextremt skällsord på män som inte faller in i den konservativa synen på vad en man ska vara, dvs "macho". Uttrycket härstammar tydligen från en populär teori i högerextrema kretsar om att sojamjölk innehåller östrogen och därför gör män feminina och påverkar fertiliteten negativt.

Eftersom jag inte har den minsta lust att diskutera med högerextremister lämnar jag denna tråd. Ha så kul i sandlådan!

Det här är ingen flygplats - du behöver inte annonsera din avgång.

Jag har aldrig nämnt denna typ av pojkar och är ingen extremist åt något håll. Men jag anser det viktigt att kunna prata med alla för jag tror kommunikation är bästa vapnet mot all extremism.

Svar på tråden Är det här landet på väg mot sin undergång?