Rädd för att skaffa barn med min nya partner…
babyboooo skrev 2021-07-02 15:47:37 följande:
Tycker det är härligt att ingen svarar på frågan i mitt inlägg..
Det kan nog ingen svara på egentligen. Allt beror på hur ni vuxna hanterar det, och också hur hennes pappa hanterar det. Om pappan är en så hemsk person som du beskrivit så kanske han faktiskt blir etter värre den dagen han förstår att du kommer bo ihop med en annan och t.o.m skaffa barn med den personen. Det är tyvärr inte helt ovanligt med narcissister att de har svårt att släppa det som de ansett vara "deras".
Samtidigt ska förstås inte det styra över ditt liv, men jag tror du behöver vara medveten om att det kan vara en pusselbit i just din dotters liv (och ditt) (beroende på hur allvarlig narcissist han är).
Hur nära pappan bor ni? Kommer han göra anspråk på att ha dottern 50/50 sen när hon är större? Kanske kommer han försöka få att barnet blir skrivet hos honom senare?
Vad ni gör i ert framtida gemensamma hem, du och din nya, det styr ju ni över och ni kan säkerligen skapa ett hem där alla barn känner sig lika älskade, om ni går in för att göra det.
Jag undrar, som andra redan funderat över, varför din nya verkar ha "bråttom", att helst bo ihop och skaffa gemensamt barn inom ett år. Har du frågat varför han ser det i det tidsspannet?