Hur mycket skulder har ni utan säkerhet
själv har jag en årslön på 363000 och en skuld på 450000. så jag har klantat till mig
själv har jag en årslön på 363000 och en skuld på 450000. så jag har klantat till mig
Jag har bara CSN-skuld som är utan säkerhet. Men den räntan är ju så låg så den kanske inte räknas. Motsvarar knappt 25% av min årslön.
Varför löser du inte dina skulder?
Inga lån, inga skulder. Inte ens samvetsskulder.
Inga lån, inga skulder. Inte ens samvetsskulder.
Jag får ut 19´ har en hyra på 8´ och använder ca 7´ till konsumtion varje månad.
Lån utan säkerhet på totalt 180´. Det går runt precis men är ändå ett bra liv för mig och barnen.
ska till en budgetrådgivare nästa månad. så hon kan styra upp lite hehe. Klart det är ju inte roligt att ha det såhär, men vi alla har ju något som vi är dåliga på
Tack för du delar med dej! Har ungefär lika mycket. Tack vare att jag är naiv och korkad och var gift med en som utnyttjade det.
Vad spelar det för roll hur andra har det? Det hjälper väl inte dig ett dugg!? Eller?
Snarare handlar det väl om hur man minskar på skulderna och om man har problematiska beteenden som gör att skulderna är svåra att betala av och att de hindrar en.
Det är stor skillnad på om skulderna beror på spelmissbruk, eller om ens firma gått i konkurs p.g.a. att man utsatts för ekobrott. Eller att ha lånat till en utbildning som kommer att generera pengar framöver.
Beställde lite kläder och tog kredit hos klarna. Totalt blev det 1200.- Har ca 400.- att betala av.
Vet att det låter dumt att öht ta på avbetalning för så låga belopp. Men är man sjukskriven från ett låglöneyrke så kändes det bekvämt då.
Inga andra skulder alls, inte csn eller bostadslån heller
ska till en budgetrådgivare nästa månad. så hon kan styra upp lite hehe. Klart det är ju inte roligt att ha det såhär, men vi alla har ju något som vi är dåliga på
Helt onödigt.
Nån dammig person bakom ett socialt skrivbord vet inte mycket.
Du kan få bättre hjälp här(beroende på vem du lyssnar på dock)
Det låter som att du har mycket att lära dig. Men det här ska inte vara svårt eller att du ska ha så stora mat-kostnader.
Och nej någon skuld & budget-rådgivare vet inte särskilt mycket om mat-kostnader, garanterat inte mindre än mig som själv sökt som program-ledare till Lyxfällan(men fick inget svar)
Du får nog börja ta itu med dina kostnader rätt så snart, mat-kostnader för två st. om 6000-8000:-/mån är bara det horribelt.
Gör om gör rätt.
Jag vet i det stora hela vad som gäller, men vill kunskap om vad saker och ting bör kosta. Vi är en vuxen och en 14åring och maten kan kosta mellan 6000 till 8000 tex
Pluggat två högskoleutbildningar och jobbat heltid parallellt. Aldrig tagit ett lån, inte ens studiemedel. Så skönt att börja på plus efter 8 års studier!
Beställde lite kläder och tog kredit hos klarna. Totalt blev det 1200.- Har ca 400.- att betala av.
Vet att det låter dumt att öht ta på avbetalning för så låga belopp. Men är man sjukskriven från ett låglöneyrke så kändes det bekvämt då.
Inga andra skulder alls, inte csn eller bostadslån heller
0 kr.
Däremot strax över en miljon på bostaden. (Som är värd ungefär 10 - 12 miljoner.)
Inga lån utan säkerhet (dyra).
Huslån.
Frugans bil cachade hon men på min bil har vi typ 100k kvar.
Finns ett lån på båten också som jag tog när vi bytte upp oss. Men det skall nog vara betalt lagom till årsskiftet.
Övriga leksaker är betalda typ min MC och skotern.