• BAAM

Hur mycket skulder har ni utan säkerhet

själv har jag en årslön på 363000 och en skuld på 450000. så jag har klantat till mig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket skulder har ni utan säkerhet
  • BAAM
    Anonym (pppp) skrev 2021-07-01 15:31:31 följande:
    Du glömde alternativet: inga skulder utan säkerhet
    och '
    inga skulder alls 
    jag är bara intresserad av dem som har skulder
  • BAAM
    Anonym (Sara) skrev 2021-07-01 16:00:23 följande:
    Jag har visst alldeles för bråttom. Skrev mitt inlägg innan jag såg att du ej ville ha svar från skuldfria.
    hehe det är lugnt
  • BAAM
    me33 skrev 2021-07-02 08:08:47 följande:

Varför löser du inte dina skulder?

Jag betalar av varje månad eller hur menar du?
  • BAAM
    Vildbi skrev 2021-07-02 08:54:32 följande:

Inga lån, inga skulder. Inte ens samvetsskulder.

som sagt vill bara veta de som har skulder
  • BAAM

ska till en budgetrådgivare nästa månad. så hon kan styra upp lite hehe. Klart det är ju inte roligt att ha det såhär, men vi alla har ju något som vi är dåliga på

• BAAM
    me33 skrev 2021-07-09 07:15:50 följande:

Helt onödigt. 

Nån dammig person bakom ett socialt skrivbord vet inte mycket. 

Du kan få bättre hjälp här(beroende på vem du lyssnar på dock)

Jag vet i det stora hela vad som gäller, men vill kunskap om vad saker och ting bör kosta. Vi är en vuxen och en 14åring och maten kan kosta mellan 6000 till 8000 tex
  • BAAM
    Anonym (inte mkt) skrev 2021-07-13 20:00:08 följande:
    Ni köper mat för lika mycket som två socialbidragstagare får för att bekosta "allt". Lek och fritid, kläder, mat, internet, telefon, försäkringar mm.

Hade ni levt på försörjningsstöd hade ni alltså ätit för varenda öre!

Hur mycket mat slänger ni egentligen? Hur ofta äter ni hämtmat? Hur mycket snacks/godis köper ni? Ingår nikotin och någon vinflaska då och då i denna kostnad? (Isåfall skulle det vara mer förståeligt)

Här kan ni faktiskt göra underverk med ekonomin för detta är inte normalt. Gör lite goda storkok iaf en gång i veckan och bara den lilla förändringen kommer att sänka matkostnaden med många hundralappar.
    Hej

jag förstår vad du menar. så jag ska göra en veckormat lista sen köpa flera kg ris och makaroner till att börja med. känns bra att det finns pengar att spara och man tänker rätt, men det är ju inte bara detta utan får kolla igenom allt. för utan mina 2 lån som kostar så är man ensamstående och inte har någon som man kan dela alla utgifter med tex hyran 7500
Svar på tråden Hur mycket skulder har ni utan säkerhet