Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Skamkänslor efter planerat kejsarsnitt

Min stora skräck inför förlossningarna var att det skulle sluta med snitt.
    Jag kan för mitt liv inte begripa hur man kan välja en stor bukoperation när man kan slippa.

Mina barn är födda med endast lustgas som hjälp, klart att det gjorde ont. Men när barnen väl var ute var det liksom klart!

Jag vill inte vara elak men jag ser allt ner lite på kvinnor som väljer fegissnitt. Snitt om det verkligne behövs, absolut, men planerade utan egentlig anledning? Nix.

Sen så föder ni inte heller, ni blir förlösta.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kejsarfödsel) skrev 2021-06-26 12:25:35 följande:
    Mitt barn föddes med brådskande akut snitt. Vi var båda väldigt tagna av förlossningen (vi höll på att dö båda två) och jag fick ett trauma att bearbeta. Vid kommande graviditet kommer jag att kriga för kejsarsnitt.

Jag ser ner på andra kvinnor som tror att de föder naturligt när de befinner sig på sjukhus. Och självklart har jag fött mitt barn.
    En till som inte tål en ärlig åsikt.

Noterat.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kejsarfödsel) skrev 2021-06-26 12:32:24 följande:
    Vad menar du var en ärlig åsikt? Jag har ju rätt till min ärliga åsikt också.
    Den noterades.

Jag menar att så fort någon är kritiskt till onödiga operationer så är det som att fan själv släppts lös.

Och du blev förlöst. 

Hej då.
  • Anonym (Kvinna)
    Drottningen1970 skrev 2021-06-26 12:37:30 följande:
    Det här att kvinnor dömer andra kvinnor när det gäller saker som barnafödande, sexualitet etc är en tragedi. Tyvärr är det så att kvinnor ofta driver sådana traditioner, vare sig det handlar om kejsarsnitt, omskärelse, aborter. Du är en del av den problematiken där kvinnor förtrycker andra kvinnor. Du borde ta en ordentligt funderare på vad det är som gör att du värderar andra kvinnor/mammor utifrån kriterier som har att göra med hur de väljer att föda sina barn. Jag vet vad det handlar om så jag kommer givetvis inte att diskutera saken vidare med dig. Vill bara uppmana dig att reflektera över dina egna värderingar och vad de speglar. Lycka till.
    Tack. Men min åsikt står fast och har gjort i ca 40 år, alltså sedan min fösta graviditet.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ola) skrev 2021-06-26 15:44:41 följande:
    Uppenbart att du bara vill provocera. 

Kan du förstå att samma känslor du har inför snitt, har andra inför VF? Jag ser i hemlighet lite ner på kvinnor som föder vaginalt, kan inte förstå varför man vill förnedra och självplåga sig så. Lite som att dom är för veka för att stå på sig, riskanalysera och kunna tänka själva. Men, jag låter alla göra som dom vill. Och jag säger ALDRIG detta till någon, absolut inte IRL, och inte på nätet heller om jag inte blir provocerad av okunnighet och 1800-tals-åsikter som just dina. 

Jag är för allas fria val, men har ingen som helst respekt för vaginala födslar. 
    Jaha, jätteintressant vad en man har för åsikt i frågan.
    Antar att du helst inte vill att din kvinna "förstör" knullhålet för dig.

Du borde bara vara tyst.
  • Anonym (Kvinna)
    Erla skrev 2021-06-26 17:24:12 följande:
    Jag ser det inte som ett problem att du är kritisk till snitt, utan att du skambelägger kvinnor som på ett eller annat vis är i behov av snitt. Jag var också orolig över att eventuellt behöva snittas och födde båda mina barn utan någon som helst bedövning. Inte sitter jag och skryter om det. Min önskan och oro har inget med andras önskan och oro att göra. En snittförlossning är inte mindre värd än en vaginal förlossning. Bedövning eller intespelar ingen roll. Vi kvinnor måste verkligen sluta klanka ner på varandra och istället stötta varandra.
    Som du nog förstår så delar jag inte din åsikt.

* Det är bättre för barnet att födas vaginalt.
    * Det är billigare för skattebetalarna med vaginala förlossningar.
  • Anonym (Kvinna)
    Idaagneskristina skrev 2021-06-26 20:08:00 följande:

Tack alla som stöttar och peppar! Det känns faktiskt redan lite bättre av att ha läst era uppmuntrande kommentarer. Säkert kommer jag landa mer och mer i hur allt blev, det har trots allt bara gått tre månader.

Tråkigt att tonen blir så hård och dömande i tråden. Det är så laddat med förlossningar och barn. Så mycket känslor, rädslor, prestige, tvekan och oro. Jag tror ändå det är bra att vädra alla tankar kring förlossningsrädsla, kejsarsnitt mm. Men trist att vissa (läs: Anonym kvinna) tar tillfället i akt att trycka dit folk och bara vara otrevlig? ????

Jag har inte varit otrevlig.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Håhåjaja) skrev 2021-06-26 21:20:12 följande:
    Eh, okej. Tycker du följande är skrivet med en trevlig ton?
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-06-26 11:51:27 följande:

Jag vill inte vara elak men jag ser allt ner lite på kvinnor som väljer fegissnitt. Snitt om det verkligne behövs, absolut, men planerade utan egentlig anledning? Nix.

Sen så föder ni inte heller, ni blir förlösta.

Saklig och ärlig. Jag sa inte att jag varit trevlig, jag sa att jag inte varit otrevlig.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Håhåjaja) skrev 2021-06-27 09:34:31 följande:
    Enligt din åsikt. Man kan också vara egenupplevt ärlig och otrevlig allseles precis samtidigt. Det är inte motsatsförhållanden.
    Du måste inte dela min åsikt, det är helt ok att tycka det du gör.
    Dock är det jag som sitter på sanningen om mina egna uttalanden.

Men det spelar ingen roll, det är ot och inte relevant för tråden.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Juliet) skrev 2021-06-28 13:14:03 följande:
    Klart du ville vara elak. Det är det enda du har velat vara här i tråden. 
    Du ska nog låta bli att tala om för mig vad jag vill.
    Bara för att du blir stött så behöver du inte fara med osanning och inbillade dumheter.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Juliet) skrev 2021-06-28 16:15:41 följande:

Jag är inte ett dugg stött. Har bara mycket erfarenhet med mobbare som dig.

Visst, om du tror att du lurar någon så.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (D) skrev 2021-06-28 17:52:33 följande:
    Det du skrivit uppfattas tyvärr som otrevligt. Ta till dig av detta om det inte var din mening att vara otrevlig så kanske du i framtiden slipper uppfattas på ett sätt du inte avsett
    Eller så kan folk sluta vara så känsliga.
Svar på tråden Skamkänslor efter planerat kejsarsnitt