• Jez20

BF Mars 2022

hurtänktedunu skrev 2021-08-09 12:50:31 följande:

Sjukt jobbig dag. Började jobba idag och hoppades på att dölja graviditeten ett tag och det verkar inte bli några problem då uppblåstheten försvann men jag känner mig så totalt ogravid nu. Vill bara spola tiden lite. Så man kan börja känna lite fosterrörelser. Hatar dessa veckor. Ultraljud nästa tisdag dock men det känns som en evighet. Någon mer som känner så?

Jag har semester denna veckan men när jag kommer tillbaka nästa vecka funderar jag på att säga upp mig! Jag jobbar bara som timmis så det hjälper inte riktigt att ha i framtiden (med gravidpening osv) ändå. Jobbar i ett väldigt utsatt arbete och är inte vaccinerad än..

Mina gravidsymptom försvann i 2 dagar så jag fick hybris och gjorde massa planer de kommande dagarna men sen kom illamåendet som en slapp in the face tillbaka och jag ångrade aaaaaallt haha! Så gravid symptomen kan nog komma och gå! Men vad skönt att du mår bra just nu iaf! Och har UL nästa vecka!
  • Jez20

Tjejer! Måste skriva av mig. Blödde förra veckan på måndagen. Var på ultraljud (hos IVF kliniken) på onsdagen allt såg perfekt ut. Började blöda igen denna måndagen MEN har även väldigt mycket molvärk. Inget rött blod och inga klumpar (sorry för tmi).

Låt oss nu inte anta det värsta att det är MF på G. Är det inte jätte märkligt att ens barnmorska inte ens vill göra ett ultraljud för att se vad tusan det är som blöder?!?! Har inskrivning nästa vecka men då görs inget UL.. Kan ju inte vara jätte bra att gå runt och blöda.. jag vet de säger att brunt blod = gammalt blod men varför fortsätter det komma då?

Sen läser jag överallt att det är "vanligt" men inga av mina vänner som har barn har någonsin blött... så känner mig väldigt förvirrad.

• Jez20
    Tussan94 skrev 2021-08-12 08:48:59 följande:

Jag blödde mellan v.12- v.19 med sonen, de gjorde ett ultraljud där de kunde se att det kom från livmodern, men de kunde inte säga vad som hänt. Barnet mådde bra o de gjorde ingenting mer.

Jag fick stå på mig ganska mycket för att få ett ultraljud o se vad som hände.

Så prata med kvinnokliniken o inte barnmorskan så kanske de lyssnar o kollar :) Eftersom det tyvärr är så vanligt att man blöder har de inte som rutin att göra ultraljud o se vad det är...

Ah ok!! Tack för svar <3 Jag skall göra det! Käns så märkligt att det ens kan finnas ett svar som "vi vet inte varför du blöder" men förstår ju att det är svårt när det händer inne i kroppen.
  • Jez20
    Sparklinggrey skrev 2021-08-14 16:23:27 följande:

Jag är i vecka 9 nu och har mått dåligt sen vecka 8. Illamående och har nu kräkts på förmiddagar. Hur har ni andra mått och har det blivit bättre och vid vilken vecka? Jag känner mig också trött. Hur gör man för att orka jobba och allt. Har inte varit på första besök ännu utan det ska jag på vecka 11. Nån som vet vad man får göra då eller vad gjorde ni på ett första besök. Nån annan som varit hos barnmorskan i vecka 11?

Hej hej! Grattis till graviditeten! :) Jag är I vecka 12 nu. Skall på inskrivning på måndag. Dock var jag på första besöket redan i vecka 6 eller 7. Första besöket var bara att prata lite med barnmorskan, tog blodprov för sköldkörteln och bokade in inskrivning och KUB.

Jag har mått illa sen vecka 5. Mår fortfarande illa men har hört det skall bli bättre efter vecka 12 så jag håller tummarna! Dock är mitt illamående ihållande hela dagarna. Värst på kvällen. Tar Lergigan Comp eller postafen för att hålla det under kontroll!
  • Jez20

Hej. Har någon av er som är kvar här i tråden varit på KUB än?

• Jez20
    Elin11989 skrev 2021-08-24 15:03:36 följande:

Jag har kub om en vecka

Ah ok! Jag har mitt på torsdag! Är jätte nervös ^^ drömmer mardrömmar det är jätte jobbigt. Vill bara få det överstökat!
  • Jez20
    Flip12 skrev 2021-08-24 19:15:15 följande:

Jag ska på torsdag? Har du varit? Jag inväntar även svar från NIPT?.

Okej! Jag skall också på torsdag! Jag trodde man gjorde NIPT bara om KUB visade dåligt? Jag är jätte nervös så tänkte höra om någon annan hade gjort och kunde lugna mig lite haha!
  • Jez20
    Honungsvatten skrev 2021-08-24 21:25:22 följande:

Jag gjorde KUB idag och fick låg risk för kromosomavvikelse, så kommer inte gå vidare med NIPT. Ett tickande hjärta och en väldigt aktiv bebis fick jag se på UL! Blev mätt till 12+5.

Var också toknervös fram till idag och hade förberett mig på det värsta? Men blev istället obeskrivligt lycklig :) Så nu vågar jag äntligen blicka framåt och ska snart börja köpa de första sakerna till bebisen!

Åh vad kul! Grattis!! Hoppas att jag får bli lika lycklig som du på torsdag! Jag har fått se bebisen tidigare på UL men nu är jag så nervös vad blodproven visar och den där jädrans mätningen på nackspalten... men jag håller tummarna för oss alla <3
  • Jez20
    Elin11989 skrev 2021-08-25 11:44:20 följande:

Samma för mig, såå nervös! Detta är dessutom första graviditeten som jag inte gjort tidigt UL så KUB blir första gången vi får se bebisen vilket gör det hela ännu mer nervöst

Man blir rent knasig av all väntan. Man önskar nästan att man hade en UL maskin hemma så man kunde kolla när som helst haha ^^ hoppas det går bra för oss!!!!!!
  • Jez20

Mitt KUB idag gick helt perfekt. Så himla sjukt att se den lille röra sig och hoppa rundor ^^ Nu kan man äntligen andas ut!

• Jez20
    Elin11989 skrev 2021-08-31 22:23:57 följande:

Välkommen alla nya och Grattis!

Idag var jag på KUB och allt såg fint ut, en liten sprattlande bebis där inne som låg och sög på tumme Fick låg risk för avvikelse

//

Oh vad kul att det gick bra även för dig :)
  • Jez20
    Flip12 skrev 2021-09-09 19:28:11 följande:

Lycka till allihopa! Vi fick positivt för triple X på NIPT och nu är det bekräftat med moderskapsprov. Ska träffa barnläkare för mer info om avvikelsen men vi är inställda på att avbryta graviditeten. Mycket tråkigt då vi nyligen hade missfall i början av året med. Känns som jag kräkts och mått illa större delen av detta år. Sorgligt!

Åh jag undrade så hur det gått för dig. Gud vad tråkigt att höra! <3 skickar massor av styrkekramar åt ert håll
Svar på tråden BF Mars 2022