• Jez20

BF Mars 2022

Clemmentina skrev 2021-07-10 09:16:22 följande:

Testa seaband (åksjukeband). Hjälper långt ifrån alla men kan vara värt att testa om en vill undvika mediciner. Postafen är receptfritt men många blir tydligen väldigt trötta av det. Hoppas du hittar något som hjälper.

Tack! Blev tipsad om det igår kväll så skall köpa det idag! Kan ju bara använda bandet hemma där ingen ser men funkar det så är det värt det!! Känner mig inte som en människa längre ^^ vill bara sova för att slippa må illa..
  • Jez20
    Clemmentina skrev 2021-07-10 09:47:46 följande:

Vi får hoppas att det är bättre än inget. Låter jobbigt att vara så illamående. Berätta gärna om/hur det funkar för dig!

Tack <3 Har haft banden på mig idag! Kan säga att de har lindrat! Dock tar det inte bort illamåendet helt för mig men definitivt bättre än innan!
  • Jez20
    Elin11989 skrev 2021-07-11 18:21:50 följande:

Hej. Hur mår ni andra? Jag känner mig knappt gravid, visserligen bara v 6 än men känner så lite att jag blir lite orolig, lite ömma bröst till och från och lite molvärk ibland annars inget. Tagit säkert 15 gravtest och kollat så att dom blivit starkare för att se att hcg nivån ökar och de har den gjort

Hej! Jag hade inga symptom fram till typ 5v+5d. Nu mår jag illa konstant! Det kom från ingenstans! Sa till min man hela tiden att fan varför har jag inga symptom för och här ligger jag nu rak lång på soffan dagarna långa för att inte kräkas ^^ så det kommer nog igång ska du se <3
  • Jez20
    Cupidus skrev 2021-07-12 11:04:43 följande:

Hur tänker ni kring KUB och NIPT?

I Sthlm får man inte göra KUB under 35år, och man kan enligt en barnmorska inte heller få remiss och göra privat då de fått order om att de inte får skicka oss yngre än 35år på remiss pga "stark oro", de kommer inte igenom liksom.

Har försökt boka 2 st KUB privat men fått svar att de inte tar emot privata kub och att man därför måste ha remiss...

Känner mig kluven, ska jag strunta i det helt eller betala en förmögenhet för NIPT (som är det enda man får boka privat).

Hur gör ni under 35år?

Bor i Skåne och här bokade min barnmorska in KUB direkt.. gud vad märkligt att det är så olika. Om det nu finns tester och prover man kan ta för att göra fosterdiagnostik så varför inte låta alla kvinnor göra det då? Jag är 31 år så är också under 35
  • Jez20

Hej alla. Måste fråga, är det någon mer som inte har molvärk utan mer som spänningar? Det spänner näst intill hela tiden. Hör ju till saken också att jag inte riktigt kan gå på toa som normalt heller så kan det kanske vara det? Är väldigt rädd för utomkvedskap men det spänner inte bara på 1 sida och jag har inte haft några blödningar. Någon som varit med om något liknande? Är i vecka 7

• Jez20
    Nexis skrev 2021-07-12 17:27:20 följande:

Jag upplever också att det känns som spänningar, blandat med molvärk. Det typ drar på något sätt. Jag har också känt av som träningsvärk i övre delen av magen sen jag plussade i princip, känns väldigt konstigt. Går också och oroar mig för utomkveds, men känner av på båda sidor också, och inga blödningar än så länge så håller tummarna för oss.

Oh det där har jag också i övre delen av magen! Exakt som träningsvärk! Vad skönt att vi är två som känner likadant <3 Det är säkert ingen fara men klart man oroar sig! Längtar så till första ultraljudet så man kan få veta om allt står rätt till än så länge eller inte! Håller tummarna för oss båda!
  • Jez20
    helle88 skrev 2021-07-12 21:05:06 följande:

väldigt ledsam uppdatering från mig. jag fick ett missfall i helgen så jag får ta bort mig från listan. Hade sett fram emot en marsbebis och tyckte det var min tur efter över ett och ett halvt års försök. Men det var det inte. Lycka till allihopa <3

Åh vad tråkigt att höra <3 Du är stark! Håll hoppet uppe vi alla tänker på dig och känner med dig <3
  • Jez20

Hur går det för er alla? Är det någon som varit på VUL än?

• Jez20
    Amiolia skrev 2021-07-14 21:27:41 följande:

Tack så mycket :) Grattis till dig med.Nej inte än, har tidigt VUL den 29/7. Har du varit på VUL?

Oh ok! Nästan samma för mig! 4/8! Vill bara att dagarna ska gååå nu ^^
  • Jez20
    EmmaAnna skrev 2021-07-14 21:32:23 följande:

Jag var på vul förra veckan. Då kunde de endast se en fostersäck och inget mer. Men enligt läkaren helt normalt då jag var i v 5+3. Har tid för nytt vul nu på måndag. Är ärligt sagt totalt livrädd.

Oj men vad tidigt! Hur får man ett sådant tidigt test? Är säker på att ni kommer se mer nästa måndag då :)
Svar på tråden BF Mars 2022