• Emmalucy

BF Mars 2022

Nu är allt i rätt datum ordning, har blivit galen på det xD
  • Emmalucy
    Justicejusti skrev 2021-07-09 20:25:36 följande:

Börjar bli lite galen, illamåendet, konstant trötthet, metallsmak i munnen och ömma bröst och jag vet att det bara är början. Är i v.6 (5+1) med första barnet, och kan lägga till jag är 25. Och fått tid för inskrivning 3 augusti, längtar såååå mycket. Känns så långt dit. Hur kan man fördriva den tiden? har ni några tips? Har inte vågat berätta för någon än förutom min ena bästa vän. Planen är väl att berätta för föräldrarna nästa vecka, hur berättade ni? 

Jag kommer ha lite roligt eftersom det kommer bli mammans första (och säkert enda) barnbarn. Om frön stannar (är 5+0 idag efter 42 misslyckade försök) eller ja, alla bebisar i tråden blir född i Year of the Tiger, vilket jag, mamman och mormor är, så det är super kul :D blir ännu mer spännande om det då blir en flicka men har låga förhoppningar haha (killen har 2st pojkar). Jag och killen är född i Mars, min pappa var också född i Mars, jag föddes dagen efter hans födelsedag :) så kommer att fråga henne hur hon känner för en til Mars Tiger  födelsedag och se om the ball drops haha!

Och min mormor har sagt att hon ger oss lite ?living pension? vilket blir typ 4000 eftersom hela familjen har inte pengar över, men nu kommer jag säga till henne ?vi har hittat det vi vill köpa med pengarna... den går till en barnvagn? och se hur hon reagerar :D
  • Emmalucy
    Elin11989 skrev 2021-07-11 18:21:50 följande:

Hej. Hur mår ni andra? Jag känner mig knappt gravid, visserligen bara v 6 än men känner så lite att jag blir lite orolig, lite ömma bröst till och från och lite molvärk ibland annars inget. Tagit säkert 15 gravtest och kollat så att dom blivit starkare för att se att hcg nivån ökar och de har den gjort

samma för mig, är 5+0 idag och känner knappt något, jag känner mig lite rånad/besviken eftersom jag har försökt i evigheter! men testerna ökar nu, det saktade ner så mycket i början på veckan att jag oroade mig, men nu känner jag iaf lugnare :)
  • Emmalucy
    Fridaemmy skrev 2021-07-11 14:32:36 följande:

Plussade för nån dag sen efter att ha försökt sen 2015 ? hoppas bara det går hela vägen, är så orolig att de ska skita sig ..

stooooort grattis!!! hoppas verkligen att lilla frön stannar <3 många kramar också, jag och exet försökte i 3 år och det knäckte mig helt... jag och nya killen tog 7månader (tog sig första månad med progesteronkräm så jag tror det skulle tagit längre utan det)
  • Emmalucy
    helle88 skrev 2021-07-12 21:05:06 följande:

väldigt ledsam uppdatering från mig. jag fick ett missfall i helgen så jag får ta bort mig från listan. Hade sett fram emot en marsbebis och tyckte det var min tur efter över ett och ett halvt års försök. Men det var det inte. Lycka till allihopa <3

Beklagar jätte jätte mycket :( kan inte ens tänka mig hur det känns... stora kramar, ta den tid ni både behöver att vara ledsen innan ni försöker att återhämta nya energin Hjärta
  • Emmalucy

Woohoo, fick den efterlängtade 3+ på digi testet Imorse, är förmodligen 5+2 idag och för 2 dagar sen stod det 2-3. Kan ha med urinen att göra men men, nu känner jag mig glad och saker rullar på som de ska :) nu ska jag se om kliniken kan flytta mitt tidigt ul 1-2 veckor så vi kan se lilla bebisen och inte bara hinnsack

• Emmalucy
    Amiolia skrev 2021-07-13 09:16:38 följande:

Hej, vad roligt med andra som har BF i mars :) Jag är gravid för första gången någonsin efter många års försök med en bebis som förhoppningvis dyker upp runt 10/3 :)

Yaaay, extra stort grattis! :) jag har också haft svårt att bli gravid, 3 år utan något med exet, "bara" 7 försök med nya killen men det var en mardröm som kändes som den fortsatt direkt från där jag var med exet. Hoppas hoppas allt går bra för dig nu! :)
  • Emmalucy
    alvaaaaaa skrev 2021-07-13 22:38:59 följande:

Vågar knappt skriva i den här tråden då jag är så otroligt rädd att få missfall igen. Jag plussade starkt på midsommarafton och har BF den 2 mars <3

Hade ett uteblivet missfall senast i februari som upptäcktes på KUB i vecka 13. Innan dess ett missfall i vecka 14. Så jag går in i denna graviditet utan några förväntningar alls.

I symtom-väg så är jag extremt trött och konstant illamående. Jag är så rädd för att gå ner i vikt för jag får knappt i mig någon mat :(

Har skrivit till TS och hoppas att hon tar in mig i FB-gruppen så fort som möjligt då jag tycker Familjeliv är lite krångligt :)

ett försiktigt välkommen till dig :) kan inte ens tänka mig hur det är att få MF, många kramar att du har styrkan att fortstätta! Hoppas verkligen att du hittar lite lugn och kan våga hoppas och se fram emot snart <3

Affirmation skrev 2021-07-14 22:47:47 följande:

Har första mötet den 22 och om jag förstått det rätt så erbjuder min kommun kub-test så får väl snällt vänta på att få en remiss dit. Verkar som man oftast får tiden till runt v12 .. känns ju som en evighet dit (5+3 idag). Försökt googla om man kan göra privat ul här tidigare men hittar inget så då kanske man måste söka sig till annan kommun? Alltså man känner ju sig helt lost såhär första gången haha..

känner igen mig! :) jag var så van att försök att bli med barn, att nu vet man inte vad man ska göra :D ?sit back and relax? är definitivt int det! jag googlar mycket på tidig ul privat, det verkar som många har begränsade möjligheter nu under sommaren men jag är besatt att jag ska få en i v7-8 så jag kan våga tro på det här på riktigt!

• Emmalucy
    Elli123 skrev 2021-07-15 09:54:06 följande:

Jag känner mig orolig för missfall, men det är väl bara att vänta och se? känner mig inte gravid har enbart lite molande värk i magen. Är det värt att man betalar för ett tidigt ultraljud? Eller ska man bara avvakta och hoppas på att allt går vägen? Hur gör ni?

Jag känner mig väldigt ogravid också, det är bara typ 5% av tiden att jag är medveten om symptom. Men mina tester ökade tills jag fick 3+ på digi vid 5+2, nu kan jag inte göra mycket mer :) men kommer köpa privat ul så fort jag kan
  • Emmalucy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-16 06:56:01 följande:

Vart bor du? Jag har tidigt ultraljud på onsdag och det stället verkar ha mycket tider. Ligger i Södertälje

Bor också i Södertälje :) var e skrev du in dig? Jag tyckte inte mycket om Luna BMM när jag tog ut språken där. Det här med att välja mottagning för första gången är förvirrande
Svar på tråden BF Mars 2022