Inlägg från: Anonym (Inte så farligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte så farligt)

Spara till IVF? Hur gör/ gjorde ni?

Jämför jag med den situationen jag och min man befinner oss i så är eran som en fis i rymden, klart 60.000:- är inte lite pengar men inte heller helt omöjligt att spara ihop till. Jag och min man ska genomgå en surrogatprocess vilket kommer att kosta oss ca 500.000:- vi har hittils lyckats spara ihop ca 200.000:- våra löner är inga höjdare heller och jag jobbar bara halvtid.

Så tro mig det här fixar ni

• Anonym (Inte så farligt)
    Anonym (Ella) skrev 2021-06-16 20:36:59 följande:

Hade gott kunnat kosta det dubbla. För kvinnan är nog dina 500 000 en fis i rymden, då hon riskerar betydligt mer av att genomgå en graviditet än vad du ska få sluta för. Tur det kostar såpass, önskar det kostar ännu mer så det skulle vara ännu svårare att köpa en kvinnas kropp.

Hahaha visste att den kommentaren skulle komma. Ja jag förstår att det är lätt att kläcka ur sig sådana kommentarer när man själv inte i sin vildaste fantasi kan föreställa sig hur det är att veta att man pga komplicerad hjärtsjukdom inte kan bära,föda och amma sitt egna barn. Men vilken tur för dig att du aldrig behövt tänka i dom banorna eftersom du förmodligen är frisk och kunnat pippat till och föda ut egna ungar. Att man utnyttjar andras kroppar stämmer ju inte heller riktigt. Du vet ju knappast hur vi ska gå till väga i våran surrogatprocess. Det finns dem som använder sig av vänner, släktingar ect som ställer upp och ger denna möjlighet som en gåva frivilligt men det kostar pengar oavsett då detta måste ske utomlands.
Svar på tråden Spara till IVF? Hur gör/ gjorde ni?