Inlägg från: Anonym (Ella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ella)

Spara till IVF? Hur gör/ gjorde ni?

Anonym (Inte så farligt) skrev 2021-06-16 18:27:42 följande:

Jämför jag med den situationen jag och min man befinner oss i så är eran som en fis i rymden, klart 60.000:- är inte lite pengar men inte heller helt omöjligt att spara ihop till. Jag och min man ska genomgå en surrogatprocess vilket kommer att kosta oss ca 500.000:- vi har hittils lyckats spara ihop ca 200.000:- våra löner är inga höjdare heller och jag jobbar bara halvtid.

Så tro mig det här fixar ni

Hade gott kunnat kosta det dubbla. För kvinnan är nog dina 500 000 en fis i rymden, då hon riskerar betydligt mer av att genomgå en graviditet än vad du ska få sluta för. Tur det kostar såpass, önskar det kostar ännu mer så det skulle vara ännu svårare att köpa en kvinnas kropp.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Spara) skrev 2021-06-17 20:34:33 följande:

Fräscht att gå till personangrepp när jag uttrycker en undran över hur det går ihop med en inkomst på kanske 40.000 och inget att spara. Inte en konstig frågeställning, tycker jag. Men du får tycka att jag är dum, jag skrattar hela vägen till banken sen.

Håller helt med dig. Många i tråden väljer att misstolka dina svar, ingen idé att du svarar dem. De vill helt enkelt inte förstå, för det betyder att man måste inse att man har ett eget ansvar över sin egen ekonomi och att det kanske inte alls är allas andras fel att man inte har en helt normal buffert (som råder säger minst 6 månader till ett års inkomst i buffert).
Svar på tråden Spara till IVF? Hur gör/ gjorde ni?