Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Spara till IVF? Hur gör/ gjorde ni?

Anonym (Spara) skrev 2021-06-16 16:42:39 följande:
    Ja, det kanske är naivt att tro att folk tar ansvar för sin ekonomi, dumt av mig.
    Du forsätter att var dum också ser jag. Redan på första meningen så avslöjar ju du att du fortsätter att vara dum..

Du sitter ju och dömer folk här för att vara oansvariga ekonomiskt bara för att de kanske saknar en "större buffert". Detta gör du utan att ha en aning om hur deras ekonomi ser ut och huruvida de tar ansvar eller inte för sin ekonomi.

Men det kanske inte ingår i DIN privata sinnevärld att man kan ta ansvar för sin ekonomi och ändå sakna buffert. Det är viktigare att sitta och döma folk, utan fakta.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Jemp skrev 2021-06-17 10:16:12 följande:
    Fast du har ju skrivit att alla borde ha råd att lägga 60 000 på IVF ur befintlig kassa och att det är sanslöst hur många som inte kan det och därmed inte tar ansvar för sin ekonomi.
    Precis så tolkade jag det också..
  • EnAnonumius
    Anonym (Spara) skrev 2021-06-17 11:09:29 följande:
    Oj, det var friskt tolkat. Inte ens lönt att argumentera.
    Behövs inga argument..

Räcker att man citera dina ord  så ser de flesta att "Jemp" knappast  har gjort en frisk tolkning.

Citera na egna ord med citatbox:
    Anonym (Spara) skrev 2021-06-15 22:00:57 följande:

Beklagar att det varit så tufft för er, väntan och ovissheten är hemsk. Visst är 60.000 kr mycket pengar, men vuxna har väl en mycket större buffert än så, som man kan ta av? Har ni inget sparat? Vart tar pengarna vägen?

Anonym (Spara) skrev 2021-06-16 16:42:39 följande:
    Ja, det kanske är naivt att tro att folk tar ansvar för sin ekonomi, dumt av mig. Men då får man också stå sitt kast när man inte har pengar. Vart tar folks pengar vägen då? Konsumtion, för dyra bostäder? Undrar ärligt alltså.
    (slut citat)

Eller du kanske inte vill stå för DINA egna dömande och dina egna ord? Fast det var du som skrev dem
Svar på tråden Spara till IVF? Hur gör/ gjorde ni?