Anonym (Moa) skrev 2021-06-13 06:53:44 följande:
Jag är inte alls arg, men jag blir fruktansvärt ledsen av den typen av kommentarer.
Jag har hela mitt vuxna liv, och även som tonåring, fått höra att det är ju så lätt att hitta en man. Jag har blivit rekommenderad diverse datingappar, eller webbsidor innan dess. Jag har blivit ihopparad med vänners vänner. Jag har testat att dejta andra kvinnor för att jag tänkt att jag kanske är homosexuell utan att veta om det.
Att då få höra att det är lätt att hitta en man, speciellt som stockholmare, jag bor i Stockholm, och att du aldrig har haft problem att hitta en. Och att män har det så mycket svårare! Det är väl klart att man blir ledsen. För om det är så, så måste det ju vara något fel på mig. Eller?
Du vet inte heller var TS bor.
Du vet uppenbarligen inte heller hur många olyckliga, kvinnliga singlar som bor i Stockholm.
Om du nu vill hjälpa till kan du uttrycka dig lite mer empatiskt. Och framförallt acceptera att det finns många ofrivilligt ensamstående kvinnor i Sverige och i Stockholm.
Jag förstår inte vilken kommentar du menar- att jag varit tillsammans eller är gift, men det är det ju många som är??..
men jag ber igen om ursäkt om jag uttryckt mig på fel sätt eller något..men jag trodde du var lycklig med att ha barn!!
Det är viktigare än en man för många t.o.m så när jag frågade om vad händer när barnen flyttat ut tex så tänkte jag att du likt många ville ha barnbarn - inget annat!
Men om du bor i Stockholm så behöver du inte någon dejtingapp eller liknande det kanske bara var att du inte gick ut mitt i Stockholms City - jag har bott mitt i Stan och sett hur det ser ut mellan par- kan ha fel som sagt jag vet inte hur du ser ut, men INGEN är ful i mina ögon iaf...
Jag har verkligen inte haft det lätt i hela mitt liv tex från 1-9 klass blev jag mobbad pga en kombination antar jag att jag var så blyg och såg ut som en apa..Jag blev iaf kallad monkey face...Det har ju satt sina spår även för mig...
Sen växte jag väl upp lite och hade väl bara tur att träffa killar - inget annat förutom att jag blivit kaxigare typ..
Men om det finns fler ensamma män- vilket det finns varför finns det så många ensamma kvinnor då- dom kan ju välja och vraka mellan "vissa" män iaf- om man inte är så utseendefixerad..Vilket jag absolut aldrig har varit- jag har valt så kallat "fula män" för dom har bättre personlighet obs oftast än sk långa ken dockor- som kommit fram till mig- jag säger tack, men nej tack!
Jag tycker jag har uttryckt mig empatiskt till TS- som det handlade om..hon ville ha en 1 en man först och främst sen barn!!