Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Flaska eller börja med mat 4 månader

Absolut inte mat vi 4 månader. Det är inte barnets tarmar redo för.

Vid 4 månader pratar vi smaksensationer i form av ett krysddmårt. Vid 6 månader smakportioner i form av en tesked som sedan utökas.

Jag vill informera dig om att du har lagstadgad rätt till paus för amning på ditt arbete. Så om arbetsplatsen ligger nära så är det absolut möjligt att pappan kommer dit med barnet för att ammas.

Annars är det som andra sagt. Prova alla olika flaskor och nappar, mata i olika rum, testa att du åker iväg och pappan är själv och matar med flaska, testa olika temperatur på mjölken.

Jag tycker utifrån det du beskriver om barnet aty 4 månader känns på gränsen för dig att börja arbeta heltid.

Om ni inte lyckas med flaskan, kan det vara ett alternativ att du arbetar halvtid ett par månader?

• Anonym (Nej)
    Lippi skrev 2021-06-08 17:51:54 följande:

Hej och tack alla för tipsen. Jag ger ytterligare information:

1) jag kommer att arbeta 60% (jag vet inte ännu om det blir på tre dagar eller fyra)

2) jag kommer att arbeta 10 minuter med bil från hemmet

3) vi har försökt 3 veckor med flaskan men hon har ätit absolut ingenting

Så skulle jag ta det lugnt. Är det så att ingenting fungerar så kan barnet och pappan i värsta fall komma till ditt arbete för amning.
  • Anonym (Nej)
    Lippi skrev 2021-06-09 01:37:48 följande:

Det finns en anledning till att börja igen att jobba när barnet är sex månader i mitt fall.

I alla fall vill jag understryka att jag ska börja när barnet är sex månader, inte fyra. Vid fyra tänkte jag bara börja med smakprov.

Att du börjar vid 6 månader gör absolut detta lättare. Men du kan inte förvänta dig att barnet äter hela portioner då.

Vid 6 månader skall barnet börja med smakportioner. Det vill säga en tesked som sakta ökas
Svar på tråden Flaska eller börja med mat 4 månader