Inlägg från: Anonym (Bebisdrömmar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebisdrömmar)

BIM JULI

Anonym (Esma) skrev 2021-07-04 14:47:38 följande:

Min lutealfas ligger på omkring 9-10 dagar. Om jag ska ta ett testa tidigt graviditetstest när ska jag då ta det? Det står ju att det kan visa positivt 5-6 dagar innan missad mens men för mig blir det ju för tidigt in på ägglossning för att det ens ägget ska ha hunnit fästa. Fick svagt positivt med vanligt grav.test med första barnet på ÄL+8 och tydligt positivt på ÄL+9, men orkar inte vänta nu. Är det för tidigt att ta testa tidigt på ÄL+6-7?

Jag har läst mig till att det är först vid äl+ 8-9 som man brukar ha tillräckligt högt hcg i urinen för att det ska kunna upptäckas så kan va klurigt att ta tidigare. Vet dock en som plussade 7 dagar efter ägget släppt. Men tidigare än då tror jag inte det går med vanliga test?
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (JG) skrev 2021-07-09 09:10:20 följande:

7 dagar kvar till bim nu och börjar bli sugen på att testa i förväg.

Hur tidigt testar ni innan bim?

7 dagar kvar? Du missade nog att uppdatera listan när du skrev att du uppdaterade den :)

Jag har testat så tidigt som 6 dagar innan men har aldrig fått positivt förrän tidigast bim-1. (dvs för mig 12 dagar efter positivt ältest)

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (JG) skrev 2021-07-09 11:52:20 följande:
    Nej jag uppdaterade eftersom det stod fel på mig. Jag har försökt 2 gånger och det är mitt 3 barn så någon förväxlade nog siffrorna för stod jag var på 3 försöket och att det var andra barnet. Mitt 3 försök blir ju först den 25/8. Jag hade äl 2/7 enligt min app men detta ändrades i ett telefonbyte för innan stod det 4/7. Jag låg hur som helst alla gröna dagar och har bim 16/7 enligt appen. Så enligt appen är det alltså 7 dagar kvar. Men jag hade 0 äl känningar denna gången så då vet man ju inte riktigt. Äl kanske uteblev.

Sorry för lång förklaring haha

Jag har ett testa tidigt test hemma och tänker jag ska försöka välja rätt ?provdag?. När jag plussade med mina andra 2 barn var det på bim eftersom de inte var planerade. Då hade jag mycket svaga streck så tänker jag inte är en person som kan testa 6 dagar innan. El är testen kanske bättre nu än för 5 år sedan?

100 tankar

Jag tänkte mest på att det står i listan att du har bim 3/7 :) 

Jag har fått positivt som tidigast på bim-1 (12 dagar efter positivt äl-test för mig). testat med tidiga test innan dess men de visade helt blankt så jag tror det är väldigt individuellt hur tidigt man får utslag på testen.

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (JG) skrev 2021-07-09 13:39:23 följande:
    Det kan ha varit 2-4 juli eftersom appen helt plötsligt ändrade 2 dagar och jag inte använt stickor eller haft känningar tyvärr

Listan är för när man beräknar att inte få sin mens, inte när man har äl. Så om du förväntar att din mens ska komma om 7 dagar om du inte får positivt så är ditt bimdatum 16/7 och inte 3/7 :)

• Anonym (Bebisdrömmar)

Hittade BIM-listan på sidan 59. Vet någon med sig att de uppdaterat efter denna version så finns det en version jag missade bland sidorna.

1/7 JonnaCamilla, 29 år (2:a försöket, 1:a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket, 3:e barnet) PLUSSAT

5/7 Mamma8212 (2:a försöket, 3:e barnet)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4:e försöket, 1:a barnet, 1 MA)

6/7 Anonym (Förvirrad), 22 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 3/7 <3

6/7 Inorina, 32 år (3e försöket, 1a barnet) PLUSSAT(?)

7/7 mangelica92 (2:a försöket, 6:e barnet) PLUSSAT!! 4/7

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 6/7!

9/7 Anonym (Esma), 25 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT!

10/7 Viola94, 27 år (2:a försöket, 1:a barnet)

10/7 Frolis, 28 år, (3e försöket, 1:a barnet) PLUSSAT 8/7 <3

11/7 PrettyMoon, 30 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2:a försöket efter mf, 3:e barnet)

11/7 LakritsHallon87, 33 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 RoyalCanin (3:e försöket, 1:a barnet

11/7 Anonym (E), 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet)

13/7 Majole, 28 år (1:a försöket, 4:e barnet)

14/7 muffins88, 33 år (3:e försöket, 2:a barnet. 1 missfall)

14/7 Fialotta8, 29 år (1:a försöket, 3:e barnet) PLUSSAT!

15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, 1:a barnet)

16/7 Anonym (JG), 33 år, (2A, 3e barnet)

21/7 Sjp30, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

22/7 rosahimmel, 25 år (andra försöket, första barnet)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, 2:a barnet)

24/7 Melle90, 30 år (2:a försöket, första sedan MA, 2:a barnet)

25/7 Längtar efter dig (5:e försöket, 1 MF)

26/7 Jolly74, 47 år (2:a försöket sedan MA, 3:e barnet)

28/7 Hoppas2022, 37 år (5:e försöket, 4:e barnet)

30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, 1:a barnet)

30/7 Ylva, 33 år (3:e försöket, 3:e barnet)

30/7 DrLavernius, 27år (4:e försöket, 1:a barnet)

31/7 Anonym (bebisdrömmar) (4:e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (JG) skrev 2021-07-20 09:56:12 följande:

Jag sa också augusti faktiskt och det var väl ändå tur man inte började då med tanke på att det verkar ta tid denna gången.

Blir mitt tredje försök nu men denna gång provar jag äl-test från clearblue. Aldrig haft äl test innan bara app

Om någon har erfarenhet av dessa så dels gärna med er

Vilka äl-test är det? Digitalt eller analogt och om digitalt, är det advanced eller det rosa digitala? :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 14:03:48 följande:

Jag kan inte fatta det här. Ni hade rätt!! Ja kunde inte hålla mig och gick och köpte ett test.

Grattis! =D
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    melle90 skrev 2021-07-20 10:48:42 följande:

Äl +10 idag, första försöket efter mitt MA..

Visst är detta positivt???? ????????

Kanske kan skymta något om jag anstränger mig men kan inte säga att jag ser något tydligt :(
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Attansbananattack skrev 2021-07-22 11:02:33 följande:

Här är mitt, 8 dagar innan bim, cb early och när 3 minuter gått såg jag ett svagt streck men synligt nog för blotta ögat! Vad tror ni?

Min erfarenhet av cb early är spökstreck :( men om du klarar att hålla dig med att testa till på lördag morgon så ska du se en tydlig ökning på strecket om du är gravid :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    evelinagra1 skrev 2021-07-22 14:33:18 följande:

Är någon som vet om man kan ha ägglossning över en vecka efter positivt äl test?..

Absolut. Ett äl-test är mer en indikation på att det kommer att ske och oftast sker det inom 48h. Men sen kan det ju finna anledningar som gör att kroppen inte lyckas med äl och då händer det att den försöker igen. Det tillhör inte vanligheterna men visst är det möjligt att ha äl 1 vecka efter positivt äl-test.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    evelinagra1 skrev 2021-07-22 15:10:46 följande:

Åå nej.. hoppas inte att det är så, jag tog ett gravtest förra fredagen som jag tyckte va positivt, det var ett svagt rosa streck och jag trodde att jag hade symtom då jag mådde väldigt illa. Sedan på lördagen fick jag som äl flytningar men bara under någon timma. Har inte fått några mer positiva test och hade BIM igår, har lite ont i mitt ena bröst men inget annat, känns väldigt sent om jag hade äl bara 5-6 dagar innan BIM men det kanske kan vara så ändå men isåfall har vi missat det helt.. nu har jag flytningar som är som lotion (Sorry för infon haha) vi får se hur detta slutar

När fick du positivt äl-test? :) Kanske bara är för tidigt än att se något. Jag fick positivt 3 dagar efter bim en gång så det är inte omöjligt att det tar lite tid bara innan det visar sig på test :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Hondär91) skrev 2021-07-24 17:01:02 följande:

Hej,

Följer gärna denna tråd. Blev gravid för första gången i januari i år, tyvärr slutade det i ma som upptäcktes på ultraljud i v.12 :( Är nu inne på 3 försöket sedan dess och har bim idag, sååå nervös men vågar verkligen inte hoppas på något. Trodde aldrig det skulle va så jobbigt att försöka få barn ????

Beklagar ditt ma :( tufft när man hunnit såpass och man tänker att allt ska gå fint.

Ne det finns mycket som kan gå snett :( plötsligt har man försökt i nästan 1 år, varit gravid 2 gånger under den tiden och i nästan 6 månader men ingen bebis att krama för det. Jag är inte alls bitter... =/
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Mammacitan skrev 2021-07-25 13:17:47 följande:

Jag la upp en bild igår på ett svagt positivt test/ spökstreck. Tog ett nytt test idag å jag tycker de ser starkare ut, vad tror ni har jag plussat?

Det ser positivt ut! Grattis! =D
Svar på tråden BIM JULI