Akut situation
Tips är tips och vad jag gör med dem förtäljer inte historien, jag har haft ögon och öron öppna men det är dåligt med hobbyverksamhet tyvärr.
Tips är tips och vad jag gör med dem förtäljer inte historien, jag har haft ögon och öron öppna men det är dåligt med hobbyverksamhet tyvärr.
Nödansökan som tas i turordning och sen har folk semester också...? Är det verkligen nödansökan man skall göra när det är på riktigt akut, eller finns det ytterligare ansökningar? Eller varierar handläggandet från kommun till kommun hur man ser på det?
Fick inget svar på nåt mer än ovanstående, och imorgon är det stängt. Sen behövs dem inte längre ändå när de öppnar. Fick tack och lov en bonuscheck på Ica på 25:- idag iaf!
Ja, precis, blev hänvisad till kyrkan som har mackor och kaffe och frukt (tacksamt!) under tiden, men känns inte som det blev en nödansökan dock... Innan har jag ju inte fått för hyran vart för hög men det ska väl inte spela roll i en sådan va ja fatta de som.
Men nu är de bara idag kvar, stängt och görs inga utbetalningar på fredagar. Så kommer det inte därifrån så hinner jag ändå själv få pengar på måndag!
Då var det definitivt inte nåt som gick under nöd.
Förhoppningsvis behöver jag inte dit nån mer gång.
Beredd att göra de mesta nu.
Bra tips, ska kolla runt. Bakom den nya lägenheten finns lite dungar och gläntor precis nedanför balkongerna, så där kanske man skulle anarkiodla lite sen.
Bär har vi letat, hittade röda vinbär som va halvmogna, eller en del va mogna en del va gröna.
Äpplen kommer komma massor runt här, men inte än på ett tag!
Ok, totaldipp här... Pasta och tomatsås för bonuscheck en, nu är jag slut... Jag försöker som en gris men har knappt ätit och kallsvettas konstant. Jag vill gråta. Jag vill gömma mig och sova. Jag vill ha kaffe och mera kaffe!
Jo jag orkar visst, vill bara gnälla av mig en del så är det lättare att ta nya tag...
Jag har redan lånat mjöl, mjölk och margarin av min ena granne, den andre är i princip aldrig hemma och vi har inte hälsat ens.
Det är klart jag känner folk, men inte med såpass god ekonomi och kanske inte så många så väl.
Släkt har jag en närstående kvar som gärna skulle gett allt hen hade men då jag vet att hen har knappt tillräckligt så skulle jag få för mycket om jag förklarade läget.
Jag skall försöka få tag i någon under morgondagen så jag kanske kan få veta hur de såg på min an
Skickade iväg för fort, så jag kan få veta hur de såg på min ansökan skulle det stå.
Och jättestort tack för ditt erbjudande men tror tråden kan stängas om man erbjuder pengar!
Menar du att jag skulle frågat grannen eller min släkting om havregryn?
Ja kan ju inte be om grannens hela skafferi, och skulle jag be om en påse havregryn av min släkting så skulle hen direkt fatta hur läget var ställt och ge allt hen hade, vilket inte är mycket. Och nej, det kan jag inte göra.
Jag ska som sagt inte ge mig imorgon förrän jag vet om ansökan är korrekt, om de har gjort fel eller om det är jag som inte gjort den riktigt.
Jag har iaf frågat de jag kan, tagit emot de saker de haft, ansökt och förklarat, letat bär och pant, sökt efter småjobb, hämtat frukost och kvällsmat i kyrkan och snart är det måndag.
Jag har pasta kvar från igår just nu, och ketchup då.
Men på något sätt får de ju mat även om allt är slut, de har ännu inte fått gå hungriga även om maten kanske varken varit överflödig, näringsriktig eller speciellt rolig.
Får jag inte något från soc idag så får de lösa sig helt enkelt, i värsta fall får jag väl förklara läget för någon ytligare bekant och hoppas på att de förstår.
Jag har iaf gjort en matlista på 30 middagar för nästa månad så billigt jag kan, så det blir hyran och dem och mjöl/jäst, så uppstår inte detta igen nästa månad.
Sen är det dags för septemberhyran och den skall jag betala med nöje
Jo, pizza är väl en sån där extra sak egentligen, men då de är några st så blir det väldigt dyrt! Samtidigt så vill man ju ge det " alla" andra får nångång!
Men att piffa till butikspizza va en bra idé, den tar jag med mig Då är det ju ändå " köpepizza", även om hemgjord är godast ur mitt vuxenperspektiv!
Jag tycker att alla har den vänskapskretsen de har och det med olika förutsättningar och perioder i livet där inget är mer rätt eller fel. Pengar är nog det sista som har med den saken att göra och är nog det som förstör flest relationer över lag. Med det vill jag nog ha sagt att de flesta gör nog vad de kan för att både klara sig och hjälpa? Lite luddigt blev det, men vill inte det skall bli en rätt och fel diskussion om en sådan individuell sak
Fast å andra sidan så kan jag känna att jag inte tagit mitt ansvar som förälder när jag sitter i en situation där jag behöver att någon ger mig en påse havregryn...
Det är mer oansvarigt än att jag inte har någon som kan skaffa den åt mig.
Men som jag sa så väljer nog få att aktivt hamna i den situationen, gör vad de kan för att ta sig ur den, ensam eller med hjälp utav det nätverk man har eller får
Jag har absolut inte misskött min ekonomi, iaf inte genom att spendera pengar på " onödiga" saker eller så, däremot har jag skaffat en för dyr hyra i förhållande till min inkomst, och sedan hade jag absolut ingen buffert för oförutsedda utgifter, och när de kom så rasade alltihop.
Det stämmer, jag har en skuld som måste betalas före jag kan få CSN.
18000 är den på idag... Men tänkte lägga en del av det jag sparar på billigare hyra för att försöka bli av med den tillslut.