Akut situation
Ah, bra å veta, tack igen!
Ah, bra å veta, tack igen!
De gör en beräkning tydligen, ingen sa nåt om att titta i kylen, fick visa kontona bara. Men de betalade inte ut direkt, det tog nåra dar, alltså får man pengar insatta på kontot. De hänvisade till kyrkan för basvaror sålänge, men kyrkan ger ju inte mat här längre...man får äta typ frukost / kvällsmat där, de har mackor å kaffe etc.
Vad säger man till ungarna när man plötsligt går och äter ostmackor i kyrkan? Tips?
Blev en promenad "förbi" kyrkan och ett oj här har de fika! Varsin ostmacka och en banan fick de iaf, sen åt de dem på vägen hem. Vad jag skall försöka komma ihåg hur mycket en banan betyder sedan...
Ja jag valde att inte förklara nåt just idag iaf, de kom inga frågor. Men tacksam för denna möjligheten finns även om jag skämdes jättemycket...
Det knäppa, inser jag nu i efterhand, är att jag själv inte tog nåt att äta, för det kändes ännu mer pinsamt och som att jag inte borde för jag ska inte ha lika mycket mat som ungarna när jag inte kan ge dem...det ångrar jag nu för nu är jag hungrig! Har inte varit det på flera dagar, bara ett ångestillamående. Men va konsrigt man tänker, ja kunde ju tagit en extra till nån av dem då iaf!
Detta är nog mest jag som pratar för mig själv för att få ordning i skallen!
Skaraborg, mindre ort.
Nej jag vet, det va totalidiotiskt, men där och då kändes det "rättvist" på nåt dumt sätt...att barnen fick mer mat än mig, ja vet inte, nu skäms jag för ja va knäpp istället.
Deras pappa är 100 frånvarande...kommer nog inte bli något annat heller.
Jag försöker hitta inkomster, men med betydligt lägre hyra så kommer det bli extremt mycket bättre bara där.
Tack, jag försöker verkligen vända det...
Får underhåll från fk, han tycker mer han borde få en del av det för att ha till ex födelsedagspresenter osv.
Men de blir inget av nåt ändå så.
Första september! Så är bara en månad kvar med denna höga hyra, sen kan jag äntligen skaffa det som saknas och kanske tillochmed bjuda barnen på pizza.
Det har de slutat fråga om, egentligen frågar de inte om mycket utan blir glada för popcorn i dagsläget. Så de är verkligen verkligen värda att få bli lite bortskämda sen
Tack för tips om bär och frukt, det älskar dom, och blir ju en aktivitet med!
Jag söker jobb givetvis, men har ingen direkt utbildning och kan inte ta vilka tider som helst.
Tack snälla, det värmer! Ja, samvetet, mitt är nerkört i botten, men det får jag bygga upp igen om en månad!
Jo, har försökt förklara att man inte kan få en del av underhållet, som man inte betalar, när man inte har barnen för att köpa roliga presenter och skicka, som man inte gör ändå... Men har inget hört på länge nu så det gick väl in kanske.
Får inget CSN då jag hamnade mittemellan för många år sen och har en skuld som hänger kvar.
Men utbildning är givetvis vettigt!
Har ett barn som kommer behöva mig väldigt väldigt mycket under en tid framöver så jag skall försöka hitta nåt som går att få in i verkligheten som ger iaf lite extra.