14 år beter sig som en 5-åring
Stackars barn... blir så trött på de här trådarna där bonusmammor spyr ut sitt hat. Inte konstigt att barnen mår dåligt och blir ännu sämre i sin utveckling när det är så här hemma. Sorgligt.
Stackars barn... blir så trött på de här trådarna där bonusmammor spyr ut sitt hat. Inte konstigt att barnen mår dåligt och blir ännu sämre i sin utveckling när det är så här hemma. Sorgligt.
Är det inte konstigt ändå med dessa trådar.... att bonusnamman jämt tycker barnet är vedervärdigt å efterblivet....samtidigt som barnet verkar klara skolan okej?
Om han var som en femåring skulle han knappast kunna gå på högstadiet. I smell bs...
Barmet känner såklart av att han är hatad iaf
Hon fortsätter bara det andra påbörjat.
Tack för alla svar.
Jag anklagar absolut inte bonusen.
Min man vet vad jag tycker och känner.
Många föreslår flytt och orosanmälan. Jag har provat båda och det funkar inte.
Jag kommer inte lämna min man. Vi har en jättefin relation och min syn på honom ändras inte för att han dras med ett barn han inte ville ha från början, som inte ens soc verkar vilja engagera sig i. Han är 100% bättre pappa åt min bio än åt sin egen son. För hans son är sååå jobbig.
O jag kommer inte ställa några ultimatum på vår relation. Jag bygger inte relationer i någon form på hot eller krav.
Jag behövde som sagt bara få UR mig alla tankar jag hade i huvudet när jag skrev 1a inlägget.
Jag kommer aldrig kunna älska eller ta till mig det här barnet. Men jag kommer inte sluta ta hand om honom på det sätt jag gör. Jag har investerat FÖR MYCKET känslor, tid, engagemang och pengar för att bara lämna allt.
Han får det basala, mat, skolskjuts, uppfostran...men inte kärlek...inte från mig...inga kramar.
Oavsett om jag bor kvar eller ej så kommer hans föräldrar aldrig ta sig an honom så som ett barn förtjänar.
Jag hoppas att han en dag ser allt jag gjort för honom o inte ska "mörda mig som hämnd" som ngn skrev. Jag hoppas han hämnas på sin mamma om han ska hämnas på någon, låter henne och pappan stå till svars. OM han någonsin blir tillräckligt funtad för att förstå och kunna processa det.
Jag tycker att det låter som att han har någon form av autism/asperger..
du borde prata med din man om det och göra en utredning.
Jag hoppas att allt löser sig.
Du gör det bra som har tålamod med honom.