Han är svartsjuk på mitt ex
Magical skrev 2021-05-29 14:05:16 följande:
Jag kan förstå om han inte tyckte att han hade något att tillföra runt att fylla i formuläret och att det hade ni kunnat fylla i en gång när han inte skulle delta.
Jag tror också att han kanske nu när han var med så pass länge, såg hur ni interagerar med varann och kanske tyckte han då att ni är lite väl mycket kompisar, så att säga. Han kanske tror att du har vissa känslor kvar för exet?
Personligen vet jag inte så många som är skilda som går hem och umgås hos exet. Det kanske inte din sambo heller gör.
Men....nu har de en son som är under utredning för NPF och kommer ha tät kontakt länge. De kommer gå till BUP och läkare tillsammans, utbildning ifall sonen får diagnos. Du fattar heller ser jag. De kommer prata om händelser från tiden innan skilsmässa, kommer behöva stötta varandra och ha en gemsensam planering länge....Det är bara att hacka i sig för den nya mannen. Han kommer oxå behöva utbilda sig i ämnet. Det har 0 och ingenting med eventuella känslor att göra. De har ett barn tillsammans som behöve4 båda föräldrar. Inte en mamma och en svartsjuk karl som har noll koll.