Inlägg från: rockmorsan |Visa alla inlägg
  • rockmorsan

Han är svartsjuk på mitt ex

Hej.

Jag har en son som är 12 år och som bor mest hos sin pappa. Igår var jag hemma hos dom och bakade o umgicks. Senare bjöd jag dit min sambo så han också skulle få lite fika. So far so Good. Sen började jag och pappan till min son fylla i ett frågeformulär för npf-utredning och det var 65 frågor så det tog sin tid. Sambon satt mellan mig och pappan så efter testfrågorna var besvarade satt vi o skrattade och hade trevligt. Senare var det dags o åka hem o laga middag. I bilen började sambon tjafsa om varför jag var hos sonen o pappan så länge o varför jag bjöd dit honom om vi skulle fylla i formuläret just igår. Han började även ifrågasätta varför jag ibland sover över hos dom, vilket bara hänt en gång o då sover jag i sonens rum på hans soffa. Jag ser det som att sambon bara är svartsjuk o inte vet hur han ska hantera det.... Ska jag inte få vara hos min son så länge jag vill?? Har haft andra partners innan som inte brytt sig alls, eller bara tyckt det varit helt naturligt att jag sover hos dom... Har ni nåt råd o ge till mig?

• Svar på tråden Han är svartsjuk på mitt ex
  • rockmorsan
    Magical skrev 2021-05-29 14:05:16 följande:

Jag kan förstå om han inte tyckte att han hade något att tillföra runt att fylla i formuläret och att det hade ni kunnat fylla i en gång när han inte skulle delta. 

Jag tror också att han kanske nu när han var med så pass länge, såg hur ni interagerar med varann och kanske tyckte han då att ni är lite väl mycket kompisar, så att säga. Han kanske tror att du har vissa känslor kvar för exet? 

Personligen vet jag inte så många som är skilda som går hem och umgås hos exet. Det kanske inte din sambo heller gör. 

Fast om man nu har barn ihop med sitt ex o det inte varit nåt mellan oss sen 2011 så finns det väl ingen regel som säger att jag inte får sova hos min son i hans rum på en soffa?? Pappan sover såklart i sitt rum o vi umgås inte i onödan precis, utan bara vanligt småprat sinsemellan... så som man pratar med dom första människor. Men man tycker givetvis olika.
Svar på tråden Han är svartsjuk på mitt ex