Du straighta-heterosexuella kvinna, se hit!
Anonym (Lessie) skrev 2021-05-29 23:26:27 följande:
Det står dig fritt att definiera dig själv.Personligen ser jag sex enbart som njutning, som inte nödvändigtvis behöver involvera kärlek. Jag känner till flertalet kvinnor, samt även några män, som definierar sig som straighta men inte har några problem med att njuta ihop med personer av samma kön.
En massage är också skön och det kvittar väl vilket kön den som masserar har?
Så kan inte jag tänka. Massage är som att gå till en kiropraktor eller akupunktur, eller kanske på ansiktsbehandling. Då kanske det inte spelar roll vilket kön det är för man betalar för en tjänst som man behöver.
Om du tänkte på massage hemma, en mysig kväll, då är det en helt annan sak för då tänker jag att man får/ger massage till någon man tycker mycket om. Det ligger mycket närmare att kanske också ha sex, eller sova tillsammans osv. Det är en mer sensuell handling i de fallen och nej, då skulle jag inte ha det med vem som helst, utan bara med personer jag på något sätt är attraherad av (i mitt fall är jag hetero). Skulle ha oerhört svårt att se mig ha massage hemma med en av mina tjejkompisar (om hon inte är utbildad massör och vi gör det hemma istället för på hennes arbetsplats och jag betalar för det)