Anonym (?) skrev 2021-05-27 23:13:59 följande:
Men, om man är hetero så gillar man väl inte samma kön? Alltså jag tänker att om tänder på tjejer och är tjej själv så blir det väl märkligt att säga att man är straight? Eller vart går gränsen för bisexualitet? Jag tänder på tjejer och skulle kunna ha sex med en tjej men blir bara kär i killar. Vad är jag då? Hetero eller bi? Om jag bara tänt på tjejer i fantasin men inte kunnat ha sex på riktigt om tillfälle gavs, hade jag varit straight då? Haha det är en seriös fråga för jag vet inte själv. Bryr mig heller inte för egen del utan blir bara alltid förvirrad när ämnet förs på tal liksom.
Det står dig fritt att definiera dig själv.
Personligen ser jag sex enbart som njutning, som inte nödvändigtvis behöver involvera kärlek. Jag känner till flertalet kvinnor, samt även några män, som definierar sig som straighta men inte har några problem med att njuta ihop med personer av samma kön.
En massage är också skön och det kvittar väl vilket kön den som masserar har?
Blir man däremot kär i en person av samma kön, så skulle jag vilja påstå att man åtminstone är bi. Om man nu har ett behov av att sätta en etikett på sin kärlek. Man kan ju likväl se det som att man är en människa som blir kär i en annan människa.
Som sagt; det står var och en fritt att själva definiera sig hur helst man vill. Det finns inga rätt eller fel egentligen.
Själv kallar jag mig lesbisk, trots att jag legat med flertalet män samt även haft relationer med män. Jag föredrar dock tjejer, alla dagar i veckan!