• Anonym (Lessie)

Du straighta-heterosexuella kvinna, se hit!

OBS! Endast heterosexuella kvinnor får rösta i tråden!

Pratade med en tjejkompis och samtalsämnet onani kom upp.

På frågan -fantiserar du om män eller kvinnor när du pillar på dig själv- så svarar denna heterosexuella kvinna att hon fantiserat om både män och kvinnor i sexuella situationer.

Så nu undrar jag helt enkelt hur vanligt det är att heterosexuella kvinnor fantiserar om andra kvinnor när de pillar på sig själva?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du straighta-heterosexuella kvinna, se hit!
  • Anonym (?)

Men, om man är hetero så gillar man väl inte samma kön? Alltså jag tänker att om tänder på tjejer och är tjej själv så blir det väl märkligt att säga att man är straight? Eller vart går gränsen för bisexualitet? Jag tänder på tjejer och skulle kunna ha sex med en tjej men blir bara kär i killar. Vad är jag då? Hetero eller bi? Om jag bara tänt på tjejer i fantasin men inte kunnat ha sex på riktigt om tillfälle gavs, hade jag varit straight då? Haha det är en seriös fråga för jag vet inte själv. Bryr mig heller inte för egen del utan blir bara alltid förvirrad när ämnet förs på tal liksom.

• Anonym (Lessie)
    Anonym (?) skrev 2021-05-27 23:13:59 följande:

Men, om man är hetero så gillar man väl inte samma kön? Alltså jag tänker att om tänder på tjejer och är tjej själv så blir det väl märkligt att säga att man är straight? Eller vart går gränsen för bisexualitet? Jag tänder på tjejer och skulle kunna ha sex med en tjej men blir bara kär i killar. Vad är jag då? Hetero eller bi? Om jag bara tänt på tjejer i fantasin men inte kunnat ha sex på riktigt om tillfälle gavs, hade jag varit straight då? Haha det är en seriös fråga för jag vet inte själv. Bryr mig heller inte för egen del utan blir bara alltid förvirrad när ämnet förs på tal liksom.

Det står dig fritt att definiera dig själv.

Personligen ser jag sex enbart som njutning, som inte nödvändigtvis behöver involvera kärlek. Jag känner till flertalet kvinnor, samt även några män, som definierar sig som straighta men inte har några problem med att njuta ihop med personer av samma kön.

En massage är också skön och det kvittar väl vilket kön den som masserar har?

Blir man däremot kär i en person av samma kön, så skulle jag vilja påstå att man åtminstone är bi. Om man nu har ett behov av att sätta en etikett på sin kärlek. Man kan ju likväl se det som att man är en människa som blir kär i en annan människa.

Som sagt; det står var och en fritt att själva definiera sig hur helst man vill. Det finns inga rätt eller fel egentligen.

Själv kallar jag mig lesbisk, trots att jag legat med flertalet män samt även haft relationer med män. Jag föredrar dock tjejer, alla dagar i veckan!
  • Anonym (Tänder på tjejer)
    Anonym (Lessie) skrev 2021-05-27 22:52:30 följande:

OBS! Endast heterosexuella kvinnor får rösta i tråden!

Pratade med en tjejkompis och samtalsämnet onani kom upp.

På frågan -fantiserar du om män eller kvinnor när du pillar på dig själv- så svarar denna heterosexuella kvinna att hon fantiserat om både män och kvinnor i sexuella situationer.

Så nu undrar jag helt enkelt hur vanligt det är att heterosexuella kvinnor fantiserar om andra kvinnor när de pillar på sig själva?

Jag är hetero och blir bara kär i män. Däremot är det uteslutande kvinnor jag fantiserar om. När jag ser porr är det bara kvinnan jag bryr mig om om jag ser en man och kvinna ha någon form av sex. 

• Anonym (??)
    Anonym (Lessie) skrev 2021-05-29 23:26:27 följande:
    Det står dig fritt att definiera dig själv.

Personligen ser jag sex enbart som njutning, som inte nödvändigtvis behöver involvera kärlek. Jag känner till flertalet kvinnor, samt även några män, som definierar sig som straighta men inte har några problem med att njuta ihop med personer av samma kön.

En massage är också skön och det kvittar väl vilket kön den som masserar har?
    Så du likställer att ha sex med att ha massage, för att båda sakerna är sköna?

Så kan inte jag tänka. Massage är som att gå till en kiropraktor eller akupunktur, eller kanske på ansiktsbehandling. Då kanske det inte spelar roll vilket kön det är för man betalar för en tjänst som man behöver. 

Om du tänkte på massage hemma, en mysig kväll, då är det en helt annan sak för då tänker jag att man får/ger massage till någon man tycker mycket om. Det ligger mycket närmare att kanske också ha sex, eller sova tillsammans osv. Det är en mer sensuell handling i de fallen och nej, då skulle jag inte ha det med vem som helst, utan bara med personer jag på något sätt är attraherad av (i mitt fall är jag hetero). Skulle ha oerhört svårt att se mig ha massage hemma med en av mina tjejkompisar (om hon inte är utbildad massör och vi gör det hemma istället för på hennes arbetsplats och jag betalar för det) 
  • Anonym (?)

Massage är knappast samma sak som sex. Jag behöver inte bli kåt för att njuta av massage liksom. Märklig jämförelse. Att bli attraherad är däremot en del av sexualiteten.

• Anonym (Ylva)

Självklart kan man fantisera om både det ena och andra i samband med onani utan att det går utanför det som man ser som sin sexuella läggning.

Som yngre trodde jag nog att jag var mer Bi än vad jag tror idag. Jag är nyfiken, det är inte samma sak som m att vara bisexuell.

Svar på tråden Du straighta-heterosexuella kvinna, se hit!