Klarar man sig utan Bank-ID numer?
Vet ni någon som saknar Bank-ID i dagens samhälle med undantag för äldre osv?
Går det att leva utan ha Bank-ID?
Vet ni någon som saknar Bank-ID i dagens samhälle med undantag för äldre osv?
Går det att leva utan ha Bank-ID?
Hur fungerar bank id?
Måste man ha sitt bankkonto knutet till det?
Vet att man ordnar bank id genom besök på bank kontor...
Hur fungerar bank id?
Jag har alltid hämtat hem mitt bank-id via internet. Aldrig varit på banken för detta
Första ggn går man till banken eftersom man måste identifiera sig. Sen måste man göra om proceduren för varje gång man byter telefon men då går det via sin bank-app.
Första ggn går man till banken eftersom man måste identifiera sig. Sen måste man göra om proceduren för varje gång man byter telefon men då går det via sin bank-app.
Är för ett liv utan Bank-ID jag med. Bara undrade.
Vilken bank har så? Varken Handelsbanken eller Länsförsäkringar kräver det utan man loggar in på internetbanken (med dosan). Kommer inte ens ihåg när jag var på ett bankkontor sist (och då var det i ett annat ärende). Bodde i en annan stad då så minst sex år sen.
Hur fungerar bank id?
Har man en bankdosa att identifiera sig med så gör man det online, har man ingen dosa så får man gå till kontoret.
Bank id är inte knutet till nått bankkonto, däremot får man det via sin bank eftersom de ofta har andra sätt att identifiera sina kunder (via dosor t.ex) och dessutom äger lösningen (så vitt jag vet).
Det finns en konkurrerande lösning som heter freja eID och de använder i stället ombud (ATG vill jag minas) och då får man gå till ombudet och identifiera sig med ett vanligt leg innan det fungerar. Det är inte lika vanligt som Bank-ID men myndigheter och landsting brukar erbjuda det som alternativ till Bank-ID.
Vad händer när man har fått bank-id första gången?
Laddar man själv ner alla "appar " som man vill ha tillgång till som tex när man vill boka vaccinationstid online.
Laddar man ner en "upp" då genom bank-du får att kunna boka Online och se sina hälsojournaler?
Laddar man själv ner alla "appar " som man vill ha tillgång till som tex när man vill boka vaccinationstid online.
Laddar man ner en "upp" då genom bank-du får att kunna boka Online och se sina hälsojournaler?
Kommer min bank Handelsbanken att fråga mig om jag vill ha mitt bankkonto knutet till bank-id?
Kommer min bank Handelsbanken att fråga mig om jag vill ha mitt bankkonto knutet till bank-id?
Mobilt bank-ID har inget med dina bankkonton att göra.
Det kan låta lite ologiskt men så är det. Bankerna råkar vara utgivare av bank-id, jag vet faktiskt inte varför.
Du kan inte betala något via ditt bank-id.