• Anonym (Famrätt)

Tappad vårdnad

Din dotter är 13 år och hennes egna önskningar väger väldigt tungt. Hon vill uppenbarligen inte att du ska ha mandat att fatta juridiska beslut om henne.

Varför är vårdnaden så viktig för dig? Vad ska du med den till? Jag undrar alltså uppriktigt, jag raljerar ej.

Det viktigaste är att jobba på er relation, inte att utsätta barnet för ytterligare utredningar.

• Anonym (Famrätt)
    Hyacintia skrev 2021-05-25 14:08:16 följande:

Förstår, men du har väl kvar ungängesrätt?

Du missar en viktigt del, och det är att din dotter inte vill.

Och hur har du tänkt lösa konflikterna med mamman?

Kanske börja den vägen?

Föräldrar har aldrig umgängesrätt. Det är barnet som har umgängesrätt. En 13 åring får bestämma själv om hon vill umgås.
  • Anonym (Famrätt)
    Anonym (Pappa lars33) skrev 2021-05-25 14:40:14 följande:

Jag har kvar umgängesrätten såklart.konflikterna beror inte bara på mig...

Jag har inte haft något ombud och inte mamman heller.

Så för att dottern vill att mamman ska ha vårdnaden då är det kört el vad?

Kan tilläggas att jag inte heller har ett fungerande umgänge som det är nu och med handen på hjärtat har jag inte gjort nått för att ha en bra kontakt med min dotter.har gått 3 månader nu och jag har inte kontaktat henne,ja vet,jag skäms och vill ha en bra relation.men dottern hör inte av sig till mig heller.är det bara upp till mig?det har inte tillkommit något nytt men känner jag vill överklaga ändå.

Ja det är ENBART ditt ansvar att få till en fungerande relation. Barnet har NOLL ansvar.

Du har inte kontaktat henne på 3 fucking månader och sitter och funderar på om det verkligen BARA är ditt ansvar?? På allvar?
  • Anonym (Famrätt)
    Anonym (Pappa lars33) skrev 2021-05-25 14:59:41 följande:

Jag vill kunna delta i besluten som rör mitt barn för det är min rätt som pappa.mamman kommer tillåta en massa olika saker som jag nekat pga diverse skäl.

Jag slänger iväg en överklagan så får jag ich mamman ta det vidare i hovrätten.

Som förälder har man enbart skyldigheter inga rättigheter. Det enda du kommer att åstadkomma genom massa överklaganden är att göra livet jobbigt för din dotter. Du har noll chans att vinna detta, eftersom en 13 årings egen vilja betyder mycket mer i rätten än en värdelös farsas inbillningar om att han har massa rättigheter, utan att han ens fullgör sina skyldigheter. Om du vill driva din dotter ytterligare ifrån dig är det en toppenide att fortsätta överklaga och jävlas.
Svar på tråden Tappad vårdnad