Inlägg från: Anonym (Livet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livet)

Abort eller inte..

Jag är typ i din situation. Har också gjort IVF för att få ena barnet, och andra utan hjälp. Inte skyddat oss jättemycket och NU gravid med en 3a. Alltså, jag e snart 50 år. Okej BARA 47 liksom. Jag kommer be om fosterdiagnostik, men abort är inte ett alternativ, om det inte är något allvarligt fel.

Lite kul, helt oväntat och lite läskigt, tycker jag.

Tidigare i 20 års åldern har jag genomgått en abort. Jag tyckte det var en förfärlig upplevelse. Men har aldrig ångrat den. Hoppas jag va till nån hjälp. Kort sagt, jag kommer inte göra abort, om det inte är något allvarligt fel. Min abort jag gjorde, var jag HELT säker på att jag måste göra. Det är jag inte nu..

• Anonym (Livet)

Till signatur Skärpning vill jag säga följande:

Du tycker alltså det är bättre att jag gör abort än att barnet ska få en livserfaren och välutbildad mor? Har du tänkt på att det HÄR lilla livet inte får någon annan chans till liv? Det är nu eller aldrig liksom. Och hen är önskad av sin mor. Och av sina två systrar. Det finns såå många barn som inte är önskade när de föds, av någon enda person, och definitivt inte av sin 20 åriga mamma.

Såå skärpning!

• Anonym (Livet)

Ja, jag har åsikter om 20 åriga mammor, som inte själva fått bestämma över sina kroppar. För de som inte vet, så är kvinnors position i världen förfärlig på många platser. Då syftar jag på barnäktenskap och kvinnor som inte fått gå i skolan innan de skaffar barn. Och många är betydligt yngre än 20 år. De är inte färdigutvecklade och de får omfattande skador vid förlossning. Att jag skulle få omfattande skador vid förlossningen är osannolikt. Jag har fött två barn. Och då var jag närmare 40 år. Inga komplikationer vid förlossningarna och jag använde mig bara av lustgas, samt kompetent personal. Sedan har jag inte ens planerat för att få ett barn närmare 50. Men det kanske blir så.

Svar på tråden Abort eller inte..