• Bloopi3

Försenad mens?!?

Hej hörni!

Sett att många skrivit några år tillbaka om samma sak men måste starta en ny tråd och se om fler går igenom samma!

Min mens är försenad nu 1 månad. Tappat räkningen på hur många graviditetstest jag gjort sökte till gyn men dom vill inte ta emot då jag inte har en mens som är försenad 6 månader.

Detta har inte hänt innan förutom med min dotter men då plussade jag i V7 och hade låga halter av hcg...

( lägger till att jag inte har gått upp i vikt på senaste, är 170 lång och väger 70kg... är inte alls stressad och har ändå en hyfsat lugn vardag. )

Lägger in en bild på testet jag tog som visar svagt svagt svagt svagt positivt, men vill inte gå efter den utan vill få ett starkare plus isåfall..

• Svar på tråden Försenad mens?!?
  • Bloopi3

Hoppas folk kan se detta inlägg hihi vill så gärna ha någon att chatta med som är med om samma så man kan ventilera ????

• Bloopi3

Anonym (L)

Saken är den, med dottern så var min mens också sen, och tog många test innan plusset kom, har inte haft problem med att bli gravid men har aldrig fått såhär och jag känner av min ägglossning så jag vet att jag hade den ????

• Bloopi3

Anonym (L) ringde till mvc och frågade om dom kunde ta blodprov då de i min mensapp står att jag hade min mens för 36 dagar sen, men dom sa att dom inte kan hjälpa mig med blodprov även om jag har svårt att få ett plus på stickan och att jag skulle boka privat gyn undersökning :/

• Bloopi3

Hur gör man det? Skickar dom till en så man kan ta provet och sen posta? Eller hur går det till?

• Bloopi3

Jag fick ett lite starkare streck på stickan idag, så jag tar det som gravid då de är det starkaste jag fått :)

Och tack så himla mycket!

• Bloopi3

Alltså har man låga värden av hcg så kan man typ inte lita på gravtest utan man får gå till gyn och dom får undersöka vad de är som är ? fel ? med rubbad mens, men jag fick ju ett plus tillslut vilket är så himla svagt men frågade min moster som är sjuksköterska som jag inte pratat med på väldigt länge och hon sa att det klassas som ett positivt test

Svar på tråden Försenad mens?!?