• Bloopi3

Försenad mens?!?

Hej hörni!

Sett att många skrivit några år tillbaka om samma sak men måste starta en ny tråd och se om fler går igenom samma!

Min mens är försenad nu 1 månad. Tappat räkningen på hur många graviditetstest jag gjort sökte till gyn men dom vill inte ta emot då jag inte har en mens som är försenad 6 månader.

Detta har inte hänt innan förutom med min dotter men då plussade jag i V7 och hade låga halter av hcg...

( lägger till att jag inte har gått upp i vikt på senaste, är 170 lång och väger 70kg... är inte alls stressad och har ändå en hyfsat lugn vardag. )

Lägger in en bild på testet jag tog som visar svagt svagt svagt svagt positivt, men vill inte gå efter den utan vill få ett starkare plus isåfall..

• Svar på tråden Försenad mens?!?
  • Bloopi3

Hoppas folk kan se detta inlägg hihi vill så gärna ha någon att chatta med som är med om samma så man kan ventilera ????

• Anonym (L)

Ägglossning kan utebli en månad vilket ofta inte märks då många ändå får mens som vanligt men för andra dyker den inte upp. Så det är en möjlighet och att du sen kan ha blivit gravid vid nästa ägglossning.

• Jag är bara jag

Sen mens kan bero på tre saker.
    graviditet
    utebliven äl
    senare äl än man trodde

Du kan skicka in privat till Werlabs så får du veta.

• Bloopi3

Anonym (L)

Saken är den, med dottern så var min mens också sen, och tog många test innan plusset kom, har inte haft problem med att bli gravid men har aldrig fått såhär och jag känner av min ägglossning så jag vet att jag hade den ????

• Anonym (L)
    Bloopi3 skrev 2021-05-21 18:55:41 följande:

Anonym (L)

Saken är den, med dottern så var min mens också sen, och tog många test innan plusset kom, har inte haft problem med att bli gravid men har aldrig fått såhär och jag känner av min ägglossning så jag vet att jag hade den ????

Du kan vänta ett par dagar och ta ett nytt test och om det ser likadant ut, antingen ringa tillbaka eller göra som Jag är bara jag sa så kan du ta ett blodprov för att kolla.
  • Tallimalli

Jag har precis varit med om typ samma. Gick inte över en månad dock.

(har en tråd där jag också söker råd www.familjeliv.se/forum/thread/81139251-hjalp-plussat-helt-for-sent-finns-det-en-chans-att-det-ar-friskt/1 )

Extremt punktligt cykel på 26 dagar. Mensen kom aldrig som planerat. Testade mig nog 20 gånger i närmre två veckor efter beräknad mens, bara negativt. På dag 13 efter beräknad mens plussade jag ytterst svagt. Har också lågt hCG och går och tar blodprov nu för att se så det stiger som det ska.

• Bloopi3

Anonym (L) ringde till mvc och frågade om dom kunde ta blodprov då de i min mensapp står att jag hade min mens för 36 dagar sen, men dom sa att dom inte kan hjälpa mig med blodprov även om jag har svårt att få ett plus på stickan och att jag skulle boka privat gyn undersökning :/

• Tallimalli

Jag sökte för att jag fick smärtor på höger sida. Hos gyn så testade jag också svagt positivt. Så de misstänkte utomkveds. Det är därför jag tar blodprov, för att se om hCG stiger sakta eller normalt.

Kan du inte använda werlab (eller vad det heter) och skicka in ett blodprov?

• Bloopi3

Hur gör man det? Skickar dom till en så man kan ta provet och sen posta? Eller hur går det till?

• Tallimalli

Du beställer ett test på deras hemsida (395 kr) sen så får du se om de har en provtagningsstation i din närhet. Man kan kolla på deras hemsida var alla stationer finns. Sen går du bara dit och tar ditt test.

• Anonym (L)
    Bloopi3 skrev 2021-05-22 19:21:39 följande:

Fick precis reda på att jag är gravid!!!! Ååååh äntligen

Nämen grattis! :D
  • Bloopi3

Jag fick ett lite starkare streck på stickan idag, så jag tar det som gravid då de är det starkaste jag fått :)

Och tack så himla mycket!

• Anonym (Betyder)

Betyder detta att man inte kan lita på gravtest?

• Bloopi3

Alltså har man låga värden av hcg så kan man typ inte lita på gravtest utan man får gå till gyn och dom får undersöka vad de är som är ? fel ? med rubbad mens, men jag fick ju ett plus tillslut vilket är så himla svagt men frågade min moster som är sjuksköterska som jag inte pratat med på väldigt länge och hon sa att det klassas som ett positivt test

Svar på tråden Försenad mens?!?