Inlägg från: siiimbooo |Visa alla inlägg
  • siiimbooo

BF Februari 2022

Muusan skrev 2021-09-27 18:15:26 följande:

Hejsan alla ! Är ny här ! I tråden alltså, förstod ju redan när mensen inte kom att jag var gravid så gjorde aldrig ett test, detta är min 4e graviditet och mitt antagligen 5e barn, men man ska aldrig säga aldrig, förra gången fick jag ju två :) mina tvillingar blir 2 år nu i oktober, har inte varit på rul än då jag glömde bort att höra av mig till Mvc så var på inskrivning förra veckan :'D min barnmorska blev så full I skratt och frågade när jag hade gjort mitt test och svarade jag gjorde det dagen före jag skulle in till henne för jag vet dem vill att man gjort ett ju. Enligt app och bm ligger födelsedagtimet runt 25-27 feb. Rätt spännande för har som alla de andra graviditeterna inte känt av att jag är gravid ens, förutom att mensen är borta. Fått kallelse till rul den 8e oktober då får vi se hur många som gömmer sig där inne.

Välkommen! Du verkar super rutinerad på detta ju!! Är själv beräknad 23 feb och har RUL 4 okt så vi ligger rätt nära varandra :)
  • siiimbooo
    Muusan skrev 2021-09-29 15:42:55 följande:

Ja det gjorde vi ju:) Ja man har ju varit med ett tag och gjort detta några gånger nu, har haft samma bm alla graviditeter så hon kan mig utan och innan till. Så roligt att vi ändå var så nära varandra :)

haha jo men exakt! Men vad härligt med samma Bm!
  • siiimbooo

Fråga till er alla.. Jag har haft foglossning sedan v7 men inget som inte varit hanterbart.. I måndags var jag ute med jobbet på någon frågesportsak.. vilket innebar snabb powerwalk (då det var på tid) och sedan dess har jag haft som sammandragningar.. Magen är jätte hård vid livmodern. Främst längst nere, det känns som jätte tungt och tryck neråt (trodde först bebe la där o tryckte) men ni har det fortsatt i flera dagar.. Oftast är det mest obehagligt men vissa gånger gör det faktiskt ont och sticker lite (vilket jag förstår kan vars växtvärk med).. men det börjar bli rätt oroväckande.. Någon annan som känner igen det?? är så himla orolig. RUL-en är som tidigare nämnt på måndag men är så rädd att något ska vara fel nu....

• siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-09-30 20:40:44 följande:

Ha också en del sammandragningar och växtvärk. Får både stickningar och hugg ibland. Tänker direkt att det är livmodern som tar mer plats och att allt är som det ska. När det gäller sammandragningar så ta upp det med din bm. Tror inte det är någon direkt risk men bra att hålla koll på. Att röra sig uppmuntras generellt under graviditet men intensiteten beror lite på hur aktiv du varit innan. Spännande med rul! Hoppas allt går perfekt :)

"Skönt" att man inte är ensam iallafall om det och att få lite svar från andra.. man kan känna sig så himla ensam i alla känslor och i oron.. men får väl hålla ut till RUL-en o se! Pratade med BM hon trodde det var foglossningen som orsaka allt.. så får väl försöka vila! tack för du svara kram!
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-01 12:11:34 följande:

Skönt att få bekräftat från bm också, alltid bra att fråga en gång för mycket tänker jag :) ja sitter man själv med tankar och oro så blir det ju väldigt snabbt ohanterbart upplever iaf jag! Så viktigt och skönt att ha bollplank.

Allmän fråga, har ni andra fått intyg och registrerat hos FK att ni är gravida? Hade rul i mitten av september typ och fortfarande inte fått ett ärende hos dom..undrar om intyg kommit bort i posten eller nåt.

Jo men exakt.. tyvärr inte helt lugn o känner mig fortfarande orolig men får stå ut till månad..

Jag fick min o skicka in den redan i vecka 17, så har varit registrerad sedan dess ungefär... märkligt att det fortfarande inte gått igenom!
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-01 21:07:27 följande:

Lite Avis att du ska få se bebis på måndag! Jag både tror och hoppas allt kommer gå bra. Förstår nerverna men oddsen är med dig!

Ah så segt med intyg alltså.. får påminna om jag inte hör något nästa vecka :(

Tack så himla mycket <3

Ja men det tycker jag! ring o hör och påminn! Kan bli så utdraget annars!
  • siiimbooo

Vår lilla bebis mår bra och RUL-en såg bra ut! Skönt!! Det är en liten flicka som gömmer sig i magen :)

• siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-04 20:06:00 följande:

Ja va härligt! Stort grattis till en liten tjej!! Njut lite extra nu :) :)

Tack!

Det ska jag göra! Hon börjar sparka mer nu med så det är rätt skönt! Då gör inte sammandragningarna mig lika orolig!
  • siiimbooo
    Muusan skrev 2021-10-06 14:39:13 följande:

Klar! En frisk liten flicka låg och sprattlade för fulla muggar :) då kommer vi ha 3 flickor och 3 pojkar i våran "lilla" skara :)

Vad skönt att höra!! Vad kul med en liten flicka! :)
  • siiimbooo

Fråga till alla..

Är i V20 + 2 och har haft sammandragningar vid rörelse.. alltså allt från att resa sig för att kissa, städa eller bara gå till köket.

Tänkte ringa kvinnokliniken på måndag och förhoppningsvis få komma in för att få livmoderthalsappen kontrollerad.. det är väl de som oroar mig mest.

Jag har tid hos gynekolog/läkare för ev sjukskrivning den 15/10 men vill gärna ändå veta. Känner någon igen det? Är rädd att förlossningen ska börja för tidigt..

• siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-18 11:15:48 följande:

Hej på er!

Hur går det för alla?

Jag har sprungit fram till tankar på inskolning på förskolan redan haha.. får mig att undra hur ni tänker kring det?

Att skola in i februari 2023 känns lite tidigt.. hade gärna siktar på typ maj men då kommer ju sommaren så tätt inpå med ledighet och uppehåll. Augusti kanske är perfekt men är inte jättesugen att va borta 1,5 år från jobbet och dessutom tufft att hushålla med FP-dagarna? förstår att det inte finns något perfekt svar men bollar gärna med er andra som får februari-bebisar :)

(Med dottern som kom i oktober blev det så enkelt med inskolning i januari.. )

Hej!

Vi har planerat in någon gång mellan augusti och oktober 2023.. Visste kommer det vara jobbigt med pengarna (speciellt då jag redan är sjukskriven till BF) men vill vara hemma med lillan i 1.5 år.. Så för oss blir det nog så :)
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-18 22:09:45 följande:

Ah kan man så bör man! :) beror lite på vilket typ av barn man får också tror jag. (Dottern var så sjukt social att det blev svårt att stimulera ensam mitt i en pandemi hehe, då var förskola välkommet.)

Kanske också känner så och biter ihop sen, får se.. just nu lutar jag nog åt att sikta på inskolning i maj trots allt. Mjukstart följt av sommarledigt och sen lite halvbekant ny inskolning på riktigt i augusti men då har ja haft möjlighet att sätta mig in lite i jobbet igen under en lugnare period, kan ta lite semesterdagar varvat med FP och förhoppningsvis kanske anpassa mig till den nya vardagen?

Låter klokt!
Svar på tråden BF Februari 2022