Inlägg från: siiimbooo |Visa alla inlägg
  • siiimbooo

BF Februari 2022

Joni123 skrev 2021-08-20 19:08:58 följande:

Jag vet inte om jag gör rätt när jag svarar här nu, inte riktigt kommit in i hur det fungerar när man svarar på kommentarer. För mig gick det bra på kub, låg sannolikhet för alla tre trisomier samt att bebis växer fint, hade bf 23 februari innan men nu 21febeuari efter ultraljudet. :)

Vad kul o höra! Jag var beräknad 28 feb men är nu beräknad 23 feb istället
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-08-26 13:02:58 följande:

Är det fler som börjat känna lite rörelser?

Jag har börjat känna tydliga små sparkar som syns utanpå magen :D

Med första hade jag moderkakan i framvägg så det syntes ingenting förrän långt senare.

Inget här iheller än, men är också bara i veckan 15 (14+1). Mem gud så mysigt att få känna den lilla bebisen. Njut !:)
  • siiimbooo
    Barbamamma85 skrev 2021-08-30 20:15:20 följande:

Kommer in här långt efter alla andra känns det som!

Upptäckte graviditeten rätt sent, var på KUB för drygt en vecka sedan och första kommentaren från barnmorskan var -kan du ha gått längre? Det var ingen bebis i lime-storlek där inte, utan en 16cm lång och vilt sparkade krabat! Sista mensen som var lite suspekt var uppenbarligen en nidblödning?

Fick ta nipt istället då jag var alldeles för långt gången för KUB och väntar nu på besked.

BF 5/2 om jag minns rätt (det blev lite förvirrat där efter de nya uppgifterna från barnmorskan!)

36år och första barnet.

Ja vad mysigt!!:) så kul o följas åt!
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-09-09 13:37:20 följande:

Nu har jag haft rutinultraljud och allt såg fint ut! Fick även veta att det blir en liten lillebror som jag har känt på mig superstarkt sedan start i princip :D

Nu är liksom nästa milstolpe att få träffa lillen! Hur ska man hålla ut i 20 veckor till!?

[img=undefined]

[img=undefined]

Ohh vad mysigt och så skönt att höra att allt går bra och ser bra ut!! Förhoppningsvis går dessa 20 veckor snabbt! Kul med en liten bror! Har mitt rutinultraljud 4 oktober! längtar så att jag spricker!!
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-09-09 20:27:53 följande:

Tack! <3 Ja en liten bror blir verkligen spännande! Blir på flera sätt en helt ny resa, dels med två barn och dels med en son!

Åh då kan du börja nedräkningen iaf, mindre än en månad kvar :)

Ja men så kul! mysigt med en av varje även om man såklart inte bryr sig i slutändan! :)

Ja, en evig väntan som förhoppningsvis går snabbt! Ska bli intressant att se vad det blir, även om det så klart inte spelar någon roll och ännu mindre efter 9 långa försök.. men jag har varit säkert på flicka sedan v7 och mannen på pojke sedan samma vecka typ.. så snart får man se vem som har "rätt" ! :)
  • siiimbooo
    Anonym4848 skrev 2021-09-09 22:54:15 följande:

Räknar också ner till RUL, går sååå sakta! 24/9, så 2 veckor imorrn. Livrädd att det avstannat eller att nåt är allvarligt fel.. :( Vi vet redan att det är en flicka <3

EliS86 skrev 2021-09-10 10:27:35 följande:

Alltså den väntan är ju såååå lång! Särskilt om det finns en oro <3 försök tänka att det statistiskt talar för att allt är fint, när KUB eller NIPT visat bra resultat och man klarat den första riktigt kritiska perioden på 12 veckor. Men är själv lagd åt det oroliga hållet så fattar verkligen hur man kan känna. Om ni har mvc besök innan Rul så be om att få lyssna med doppler! Det brukade lugna mig :)

Har varit likadan fram till kuben och sen lugnade jag mig lite.. och det var sååå skönt för hjärnan.. givetvis är man orolig ändå men de här katastroftankarna tär verkligen på en! Håller med EliS86.. försök ta det lugnt för då mår både du och bebisen bättre! Jag har fått komma in 2 gånger och lyssnat med doppler! och det är så lugnande och skönt! Så se om du kan få göra det! :) kram till båda!
  • siiimbooo
    Anonym4848 skrev 2021-09-10 13:45:06 följande:

Jag var lugn i typ 2 dagar efter KUB, sen började det mala igen.. :( har inga besök på mvc innan så får bita ihop helt enkelt. Har ju ändå gått 5 veckor sen KUB idag, 2 till borde jag väl överleva hoppas jag.. :/

Förstår =/ Jag hade nog försökt få ett besök o ringt o berättat om din oro.. men förstår att det kanske inte går. Jag hoppas dessa två veckorna går snabbt för dig!
  • siiimbooo
    Anonym4848 skrev 2021-09-14 10:50:39 följande:

Absolut, så skönt att kunna ventilera allt man grubblar på! Tack igen, ska verkligen försöka..efter RUL iaf då.. :P

Du är inte ensam iallafall.. 2.5 vecka kvar till min RUL och nu kommer min oro ikapp.. har haft jätte mycket smärtorna och varit sjukskriven i några dagar nu. Har IBS sedan tidigare och förstoppningen är värre än någonsin och det påverkar livmodern säger barnmorskan men det i kombination med spökveckor där man inte känner något börjar ge mig panik..2 .5 v kvar att stå ut...
  • siiimbooo
    Anonym4848 skrev 2021-09-14 15:48:08 följande:

Åh nej så jobbigt! Ja då sitter vi verkligen i samma båt! Fast inga smärtor här då, tack och lov! Men knappt någon mage (bara liiite när jag ligger ner) och mår exakt som vanligt. Spökveckor, jojo men!

Kan bjussa på en bild på den obefintliga magen..syns alltså ingenting när jag står upp.

Jo men exakt.. fokusera inte på storleken på magen! En väninna till mig hade inte mage förrän vecka 28 ungefär och allt var bra med henne!

På mig syns det rejält (i min mening rejält iallafall). Det är verkligen olika från person till person. Snart har vi båda våra rul och hoppas på det bästa!! kram
  • siiimbooo
    Anonym4848 skrev 2021-09-24 16:00:01 följande:

RUL idag, och allt såg bra ut tack och lov! <3

Har fortfarande knappt nån mage, syns bara när jag ligger på rygg. Hade dock gått upp 4 kg, det trodde jag inte! Är extremt viktstabil annars så känns helt sjukt.

Hur går det för er andra?

Vad skönt att höra att det gick bra! Försök njuta nu och om sparkarna inte redan känns ännu sp kanske du känner dem med snart!

1.5 v kvar till vår RUL, 4 oktober! Längtar så jag spricker!! Hoppas allt ser bra ut!! Tror jag känt någon spark hit o dit, som en bubbla som spricker men går nästan 1 vecka mellan varje så vet inte ens om det är de.. längtar tills man känner det varje dag!
Svar på tråden BF Februari 2022