Inlägg från: Anonym4848 |Visa alla inlägg
  • Anonym4848

BF Februari 2022

LyckaW88 skrev 2021-06-15 16:31:06 följande:

Många kloka ord att läsa gällande att hantera oron (som även jag brottas med)! Jag försöker också att fokusera på annat härligt (det är ju sommar så det finns mycket av den varan) och tänka att det ändå är störst chans att det går bra! :)

Sedan har jag hört att det i vissa delar av landet är svårt att få till KUB test om man vill ha det (om man är under 35år). Pga covid och därmed ont om personal. Är det något ni kommit i kontakt med? Hade tänkt vänta med att boka men nu undrar jag om jag kanske ska göra det med en gång för att inte riskera att inte få en tid. :/

Jag fick kallelser idag och det var bara några dagar sen jag kontakta dem för att säga att jag är gravid. Så det verkade ju lugnt. Är över 35, kan ju förklara saken kanske?
  • Anonym4848
    LyckaW88 skrev 2021-06-15 16:31:06 följande:

Många kloka ord att läsa gällande att hantera oron (som även jag brottas med)! Jag försöker också att fokusera på annat härligt (det är ju sommar så det finns mycket av den varan) och tänka att det ändå är störst chans att det går bra! :)

Sedan har jag hört att det i vissa delar av landet är svårt att få till KUB test om man vill ha det (om man är under 35år). Pga covid och därmed ont om personal. Är det något ni kommit i kontakt med? Hade tänkt vänta med att boka men nu undrar jag om jag kanske ska göra det med en gång för att inte riskera att inte få en tid. :/

Såg nu att du skrivit under 35, sorry!
  • Anonym4848
    Dreamof4 skrev 2021-06-15 18:30:32 följande:

Jules123, håller tummarna för allt är som det ska trots blödning. Vissa har ju det, så behöver inte vara något negativt, men klart man blir orolig.

Går in i v 6 idag och ska på inskrivningssamtal nästa vecka. Lite nyfiken på er som gör tidiga UL, gör ni det pga. att ni blivit erbjudna el. pga. annan orsak och vilken vecka har ni gjort el ska ni göra det i?

Skulle stilla oron att se ett litet tickande hjärta såklart, även om viss oro ändå kommer kvarstå hela tiden.

Jag kommer göra tidigt UL i v. 8+4. Fick MA i våras och då sa de på sjukhuset att nästa gång får jag tidigt UL. Den gången hade det avstannat i v. 6+4 Så ville ha UL ett par veckor senare än det..
  • Anonym4848

Fortsätter att testa, för att få någon minimal trygghet här i brösten på symtom..vet att varken symtom eller test säger nånting egentligen, men känns ju bra ändå på nåt sätt..nu kan det nog inte bli starkare iaf! Färgen räcker knappt till kontrollstrecket..haha

• Anonym4848
    Anonym4848 skrev 2021-06-17 17:19:50 följande:

Fortsätter att testa, för att få någon minimal trygghet här i brösten på symtom..vet att varken symtom eller test säger nånting egentligen, men känns ju bra ändå på nåt sätt..nu kan det nog inte bli starkare iaf! Färgen räcker knappt till kontrollstrecket..haha

Bristen inte brösten hahaha
  • Anonym4848
    ElleJoy skrev 2021-06-27 08:58:24 följande:

Glad midsommar! Kul att så många ska på ultraljud snart, håller tummarna :)

Har ni planerat KUB, och i så fall när? Eller ev. direkt NIPT? Jag vill hellre göra NIPT direkt men är såklart inte så sugen på kostnaden. Dessutom ska det väl inte behövas om inte KUB visar avvikande..? 

Ska börja med att se om det ens finns nåt vid liv därinne, ultraljud den 5/7. Har sen tid bokat för KUB i början av augusti, hoppas vi kommer dit.. :/
  • Anonym4848
    Vickilina skrev 2021-06-28 09:17:22 följande:

Är det fler som vill ansluta till facebook-gruppen så hade det vart supertrevligt! Kom igen nu :D

Så följs vi åt allihopa med alltifrån stöttning till funderingar :)

Skriv meddelande till mig!

Samma här, jag väntar tills jag ser om det blir nåt av detta först.. men gärna sen om det verkar gå bra!
  • Anonym4848

Idag var det ett hjärta som slog och den lilla prylen rörde på sig! Är i chock, var så inställd på MA igen. Jätteglada såklart, men i chock. Tar det däremot lugnt med firande till KUB om en månad. Men so far so good :)

• Anonym4848
    Lyftaren skrev 2021-07-08 22:24:30 följande:

Hej! Har under några dagar bevakat denna tråd och tänkte att det är dags att jag hakar på med. Jag plussade för några veckor sedan och bokade därefter in ett tidigt ultraljud där ett hjärta tickade och hördes tydligt i vecka 6+1. Jag är nu i vecka 10 och har beräknad bf 6 Februari.

Detta är min andra graviditet då jag fick MA för några år sedan, vilket gör mig extra nervös och orolig för denna graviditet då jag även fick en liten och röd blödning en vecka efter vul. Hur tacklar ni den konstanta oron?? Jag har inte Kub förens om tre veckor nämligen.

Jag gick in i v 10 idag, hade vul i måndags. Har också haft ett MA innan så vet precis hur det känns.. vet inte riktigt hur/om jag hanterar oron..försöker ta en dag i taget och låta tiden gå. Så synd att hela semestern går åt till att bara vänta på KUB, dagarna hade ju gått lite snabbare om man jobbade..ska ändå försöka njuta av ledigheten..
  • Anonym4848

Hade inskrivning idag och fick reda på att jag inte hade så bra på sköldkörtelproverna :( aldrig haft nåt avvikande i hela mitt liv. 0,02 i TSH och 23 i fritt T4..så ännu mer orolig nu, om det ens är möjligt. Vad kan detta ha gjort för skada? Tog nya prover idag så får vi se vad de säger Ang ev medicin..

Svar på tråden BF Februari 2022