MBL1712 skrev 2021-06-04 20:51:40 följande:
Ah jag förstår! Låter förtroendeingivande att dom ändå vill att medicineringen blir bra direkt. Så + till dom att dom kallade dig direkt ;)
Vad bra att dom bokat in tidigt ultraljud (TUL) också :) jag är inte osäker på vilken dag jag är på och har inga medicinska skäl för TUL men vill ändå ha ett. Tror det hänger kvar lite rädsla sen mitt MA. Det är dock jätte svårt att hitta tider nu under pandemin och mot sommaren men lyckades ändå få en återbudstid den 5:e juli. Då kommer jag vara 8+2 :)
Fick du göra hälsokontroll på inskrivningen? El var det mer välkomstsamtal?
Jag har idag haft helt vanlig mensvärk så om jag inte visste att jag var gravid hade jag helt klart trott att mensen skulle komma :p annars har jag lätt illamående bara
Ja, det var en skönt att de tar det på allvar och är på tårna med det, + ultraljudet trots att det nästan är semestertider redan. Mitt TUL blir 2 juli, och vi verkar ju ev. ligga väldigt lika i tiden då, speciellt om barnmorskan gissar rätt!
Samtalet var bara välkomst och råd om kost och så, och sedan frågade de lite ytligt om hälsa (såsom vikt och längd, nuvarande medicinering, alkohol, ev. allergier osv). De tog inga prover eller så; det ska vi göra nästa gång vid TUL. Jag fick med mig en enkät som jag ska fylla i med mer detaljer om hälsan också, sjukdomar i släkten och så. Ganska mycket av tiden kändes det som att hon tog upp sådant som man redan vet men som jag fattar att de vill se till att folk som inte varit gravida innan ska veta, vad man inte ska göra/äta osv. Och jag fick fråga en massa saker jag undrade.
Skönt att du har förhållandevis lite symptom (fast mensvärk tycker man ju att man borde kunna slippa!!!), hoppas det håller sig så! Det är väldigt milt för mig med, än så länge.