• Anonym (Magen)

Har ni en platt mage? Har ni som varit gravida också som en liten gravidmage när ni ätit?

Min mage är omöjlig att få platt. Den är rätt platt på morgonen men sen blir det som en bulle resten av dagen, och extra mycket efter middag. Går inte att dra in och jag ser tidigt gravid ut...

Har alla så??

• Svar på tråden Har ni en platt mage? Har ni som varit gravida också som en liten gravidmage när ni ätit?
  • Anonym (Polly)

Har nog aldrig haft platt mage. Som barn möjligen. Har aldrig sett det som ett problem.

• Anonym (Jass)

Haha jaaa. Inte ens när jag var 52kg lätt till mina 186 så kunde jag inte ha platt mage efter att ha ätit. Inte heller vid mens elöer ägglossning.

Tre barn senare och en mer hälsosam vikt , 70kg till mina 186 så är magen platt bortsett från när jag har ätit eller har mens elöer ägglossning.

Alla får så.

• Anonym (M)

Ja jag har platt mage. Men får bullig mage om jag slarvar med kolhydrater och godis. Då kommer den direkt. Har fem barn.

• Anonym (M)

Ja jag har platt mage. Men får bullig mage om jag slarvar med kolhydrater och godis. Då kommer den direkt. Har fem graviditeter bakom mig.

• Anonym (Magen)

Ni som varit gravida, har ni delade magmuskler något? Får ni in ett eller två fingrar mellan musklerna om ni ligger på rygg och drar upp knäna med fotsulorna i golvet och lyfter huvudet lite?

Jag lärde om detta fenomen idag på familjeliv och har en springa. Undrar om det är därför magen blir bullig.

• Anonym (Jass)
    Anonym (Magen) skrev 2021-05-19 19:22:02 följande:

Ni som varit gravida, har ni delade magmuskler något? Får ni in ett eller två fingrar mellan musklerna om ni ligger på rygg och drar upp knäna med fotsulorna i golvet och lyfter huvudet lite?

Jag lärde om detta fenomen idag på familjeliv och har en springa. Undrar om det är därför magen blir bullig.

3 barn tätt, 2 kejsarsnitt och 1 vaginal födsel. Får in, nästan 3 fingrar. Har platt mage ändå
  • Anonym (Magen)
    Anonym (Jass) skrev 2021-05-19 19:31:19 följande:

3 barn tätt, 2 kejsarsnitt och 1 vaginal födsel. Får in, nästan 3 fingrar. Har platt mage ändå

Det kanske är fett jag har då, haha. Alltså hull som jag måste/kan träna bort.
  • Anonym (L)

Tror inte att alla har det. Beror på hur känslig mage man har. Jag vet att typ 90% av allt jag äter får mig att se gravid ut. Även mens och ägglossning gör det värre. Alltid haft så, även när jag var underviktig och hyffsat vältränad även om den stod ut lite mindre då.

• Mallan

Jag har fem barn, platt mage, inga delade muskler, får uppsvälld mage under eftermiddag/kväll ca 50/50 av dagarna, framförallt om jag äter skräp (godis, chips) även baljväxter och helt kött, malet går bättre. 

• Anonym (tobbe)

Nu är jag kille så jag har ingen koll på magar hos kvinnor som fött barn. Däremot har kvinnor lättare för att bilda underhudsfett så ni har lättare att få det på vissa ställen. Sen beror det på ålder. När man blir äldre då har många svårare att hålla en plattmage. Det är även genetiskt. Alla har sina ställen där man lättare får fett. Sen att den sväller när du har ätit kan snarare handla om gasbildning där kan ändrad kost hjälpa. Uppsvälld mage är inte helt ovanligt. När det gäller att träna för en plattmage då gäller det att bränna fett. Och det går inte att bränna fett bara på magen. Däremot kan man bygga magmuskler men jag vet inte om det är rutor du är efter för då gäller det diet också.

Svar på tråden Har ni en platt mage? Har ni som varit gravida också som en liten gravidmage när ni ätit?