• Anonym

Relation med bonusbarn

Din sambo har inte uppfostrat barnen. Han verkar tro att det är skadligt. 
    Skaffa dig en liten lägenhet och bo ihop när han inte har barnen.

• Anonym
    BonusAgge skrev 2021-05-21 15:23:13 följande:

Stort tack till alla er som tagit er tid att läsa och sedan också svara på det jag har skrivit Hjärta
    Jag är oerhört tacksam över era synpunkter och tankar. Jag har ingen i min bekantskap som har en liknande situation, så det är inte alltid så lätt att se saken ur en annan vinkel eller att den som man frågar förstår ens situation. Era svar, tips och även frågor har gett mig fler perspektiv (och ännu mer att fundera på Obestämd). 
    Tack återigen och tack för era lyckönskningar.  
    Har ni mer tips, idéer, funderingar så fyll bara på Glad

Tänker du fortsätta vara sambo?
  • Anonym
    BonusAgge skrev 2021-05-22 14:11:03 följande:
    Jo, det tänker jag. MEN det måste bli någon form av förändring och min sambo måste börja ställa krav på barnen, precis så som i princip alla påpekar. Här kommer jag att föreslå att vi tar hjälp utifrån i dessa samtal. Jag tänker att det finns en risk att jag inte når fram om jag, som inte har egna barn, påpekar för en trebarnsförälder hur viktigt det är med ramar och regler i uppfostran.
    Om det inte funkar så är en fundering att jag också kör varannan vecka. Skaffar ett boende till. Lite som Anonym (K) och (Q) skriver. 
    Det är ju lätt att snöa in i någon form av traditionell och till viss del lite förlegad familjenorm, hur saker och ting "ska" vara. Tittar man utanför boxen kan man hitta alternativa sambo/särbo-konstellationer som utgår från vad som passar just oss. Tack Anonym (K) för att du gav idén genom att du delade med dig av era planer. 
    Har han inte gjort några förändringar hittills så lär det inte ske
Svar på tråden Relation med bonusbarn