• Anonym (***)

Relation med bonusbarn

Miss Skywalker skrev 2021-05-19 19:25:14 följande:

Märkte du inte att han skitit i att uppfostra dem innan ni blev sambo?

Precis vad jag funderade på också. Detta måste ha märkts tidigare. Även pappans slappa attityd.
  • Anonym (***)
    BonusAgge skrev 2021-05-22 14:11:03 följande:
    Jo, det tänker jag. MEN det måste bli någon form av förändring och min sambo måste börja ställa krav på barnen, precis så som i princip alla påpekar. Här kommer jag att föreslå att vi tar hjälp utifrån i dessa samtal. Jag tänker att det finns en risk att jag inte når fram om jag, som inte har egna barn, påpekar för en trebarnsförälder hur viktigt det är med ramar och regler i uppfostran.
    Om det inte funkar så är en fundering att jag också kör varannan vecka. Skaffar ett boende till. Lite som Anonym (K) och (Q) skriver. 
    Det är ju lätt att snöa in i någon form av traditionell och till viss del lite förlegad familjenorm, hur saker och ting "ska" vara. Tittar man utanför boxen kan man hitta alternativa sambo/särbo-konstellationer som utgår från vad som passar just oss. Tack Anonym (K) för att du gav idén genom att du delade med dig av era planer. 
    Men har ni inte diskuterat detta på 2  år? Känns märkligt.  Och om ni har gjort det, vad får dig att tro att det ska fungera denna gång?

Jag tänker så här, att om han inte på hela denna tid märkt hur hans barn beter sig, eller om han är ok med att de beter sig så, och du har påtalat detta ett antal gånger (eftersom det inte blir bättre) så är chansen minimal att han ändrar på sig.

Och ärligt talat, hur kan man ens attraheras av en man som som beter sig på det viset? Jag skulle aldrig kunna vara med någon som dels inte  klarar av  att uppfostra sina barn och sedan inte respekterar mig och mina känslor, vad finns då kvar? Om respekten inte finns där, då blir ju allt annat bara en fasad. 
Svar på tråden Relation med bonusbarn