Inlägg från: Anonym (Råd-mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Råd-mannen)

Bli ihop med ex igen?

Hej,

Ett råd från nästan dubbelt så gammal är följande:

* Kan ni båda ha överseende med att ni idkat sex med andra (6 månader är kort tid om du varit riktigt kär, gäller även henne). Min personliga ställning är att jag inte skulle kunna bära det utan att fundera på någon annans lem i henne eller henne sugandes på.

* Är detta den stora kärleken, och du känner att detta är någon du faktiskt kan lita på, som bär upp dig, och som du bär upp, någon som du ser dig själv spendera resten av livet med så kör på, då spelar inget någon roll. Men finns några frågetecken så skulle jag helt enkelt göra en lista för och emot. Hur du värderar listan är upp till dig.

* Hur känner hon för detta?

Rent krasst så sket det ju sig av en anledning, eller hur? Inget har egentligen förändrats. Du är under 20, du har några år på dig att hitta en diamant bland alla kolbitar. Skippa den där tjejen och leta någon som för dig falla rejält istället. Någon som accepterar dig för den du är och som du känner du vill acceptera för den hon är.

Ta dig lite i kragen. Förverkligandet av dig själv är viktigare än något annat. Säkerställ ett fuck-off-kapital både sett till det ekonomiska men även emotionellt. Älska dig själv först så kommer damerna stå på kö.

Svar på tråden Bli ihop med ex igen?