Bli ihop med ex igen?
Jag träffade en tjej i ungefär 6 månader, vi slutade ses i slutet av december. Anledningen var att jag tyckte att hon betedde sig dåligt, mot slutet försökte hon göra mig svartsjuk i stort sätt varje gång vi sågs och hon blev som personlighetsförändrad när hon var med sina vänner, mycket kaxigare och fick typ hybris. Att tillägga är att hon är ett år äldre än mig. Sen vi slutade ses har hon inte direkt låtit mig vara ifred, det första hon gjorde var att hon började klänga på mina vänner och försöka hålla på med dem och försöka få dem att tycka sämre om mig, och hon gick även runt och spred lögner om vad som hänt mellan oss och vad jag höll på med osv. Nu är hela min kompiskrets rätt sura på henne i och med hennes beteende, och de flesta i min stad är av uppfattningen att hon är en ganska dryg tjej som ser sig själv som lite bättre än alla andra (vi bor i en relativt liten stad).
Saken är bara att under nästan hela tiden vi sågs så var hon väldigt rolig att umgås med och det vara bara på slutet som det var dåligt. Jag vill gärna tro att hon egentligen är som hon var när vi var ensamma, utan sina vänner som är toxiska och eldar på varandra. Hela det kompisgänget har alltid varit väldigt populära, men folk har börjat på inse att de är ganska osköna och jag håller nu mer än någonsin med, eftersom att de håller på som de gör mot mig och mina vänner.
Förutom att hon är osäker på sig själv, så är i stort sätt det enda problemet hennes vänner och deras jargong. Min situation nu är att de flesta tycker att hon beter sig väldigt larvigt och att jag är den som kommit ur förhållandet med respekten i behåll. Dessutom har hon som sagt ovänner för andra anledningar också som inte har med mig att göra.
Problemet är att jag saknar henne, massor. Jag saknar den hon är när vi ses ensamma och hon ?vågar? vara sig själv I guess. Men nu när alla tycker som de gör om henne, och hon har betett sig som hon gjort så är det extremt svårt att gå tillbaka till henne. Den bilden folk har av henne är den bilden som hon och hennes gäng utstrålar, men den jag känner är annorlunda. Jag har inte kunnat komma över henne och jag tror att det är för att ja vet att ja inte måste göra det, jag kan få tillbaka henne och rent spontant så är det det enda jag vill, men om ja tänker rationellt så vet jag att det är en dålig idé. Hon väljer helt fel sätt att försöka få min uppmärksamhet på varje gång, eftersom att de bara leder till att ja tycker sämre om henne, men ja är så kortsint så att jag inom 2 veckors tid har släppt det och börjat sakna henne igen. Mina vänner tror även dem att jag bara är sur på henne och ja vet inte hur jag skulle sälja in det till dem om vi började ses igen.
Jag har legat med två sen vi gjorde slut och va ja vet har hon legat med en, och jag vet att jag skulle tycka de va skitjobbigt att träffa henne igen med den vetskapen. Kanske är dubbelmoral men jag vet inte om ja ens skulle vilja träffa henne igen på grund av det och allt annat.
Ja är alltså 18 och hon 19.