Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Planerad graviditet men lutar mot abort ?

Det kan vara att beslutet redan är fattat, men tänkte vara kort svara i alla fall...Jag var tidigare i vår i samma situation. Paniken slog till och bara ökade, vad skulle detta bli till, hur påverkar det livet, blir jag ensam o isolerad, hur påverkar det jobbet, de andra barnen...Efter många speciellt nätters panik gick jag och tog tabletten. Och sedan dess har jag gråtit och mått så illa att jag inte vet vad jag ska ta mig till eller hur jag ska orka vidare. Känslan när man inser vad man gjort och inte kan backa är grym. Jag säger inte det blir samma för dig, men vill bara påpeka att det är många som får panik, det är helt vanligt och ok, och hormonerna förändrar ens tankar så man inte känner igen sig mera. Men det man går igenom efteråt (eller jag då) är en verklig sorgeprpcess, och det värsta är att man inte kan säga "det är inte ditt fel" för det är det ju och det håller på att bryta sönder mig. Du har ju tur när du är yngre, själv är jag över 40 och det var ju sista chansen jag sabbade där... Ursäkta för ett deprimerande svar, men satsa på att tala med någon innan du tar tabletten, det gjorde inte jag...

Svar på tråden Planerad graviditet men lutar mot abort ?