• Viktor1988

Mäns rätt att avstå

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.
    ?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23
    Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

• Svar på tråden Mäns rätt att avstå
  • Friger
    molly50 skrev 2021-05-21 09:16:28 följande:
    Självklart inte.
    Men det jag undrar är varför det bara är kvinnan som ska ifrågasättas i det läget?
    Om männen väljer att inte skydda sig så har ju även de ett eget ansvar.
    Poängen var nog tvärt om. Varför skulle kvinnan inte ifrågasättas medans männen skulle göra det. Men det visade sig att han inte menat så.

Utan alla skulle klandras och unisont vandra skammens gata upp på bålet för att brännas inför publikens jubel.

Alla nöjda och glada! :)
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-21 10:56:23 följande:
    Poängen var nog tvärt om. Varför skulle kvinnan inte ifrågasättas medans männen skulle göra det. Men det visade sig att han inte menat så.

Utan alla skulle klandras och unisont vandra skammens gata upp på bålet för att brännas inför publikens jubel.

Alla nöjda och glada! :)
    Ja,om alla väljer att ha oskyddat sex så ska ju alla ifrågasättas för det.
    Men om t ex mannen väljer att ha oskyddat sex och sedan klagar på att kvinnan blir gravid så är det ju hans omdöme som ska ifrågasättas.
    Oavsett om kvinnan använder skydd eller ej så fråntar det inte mannen hans eget ansvar att skydda sig,som jag skrev i ett tidigare inlägg.
  • Friger
    molly50 skrev 2021-05-21 11:29:27 följande:
    Ja,om alla väljer att ha oskyddat sex så ska ju alla ifrågasättas för det.
    Men om t ex mannen väljer att ha oskyddat sex och sedan klagar på att kvinnan blir gravid så är det ju hans omdöme som ska ifrågasättas.
    Oavsett om kvinnan använder skydd eller ej så fråntar det inte mannen hans eget ansvar att skydda sig,som jag skrev i ett tidigare inlägg.
    Du har naturligtvis rätt. Finns säkert dom som lever efter det också. Själv har jag slarvat mer än en gång.

En klok man använder kontantkort. Det är ett utmärkt skydd mot oönskade graviditeter. Glad
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-21 11:37:13 följande:
    Du har naturligtvis rätt. Finns säkert dom som lever efter det också. Själv har jag slarvat mer än en gång.

En klok man använder kontantkort. Det är ett utmärkt skydd mot oönskade graviditeter. Glad
    Men du har inte lyckats göra någon tjej gravid?
    Eller fått en könssjukdom?

Förlåt mig,men kontantkort?  Flört
  • Anonym (Juridisk abort)
    molly50 skrev 2021-05-21 08:38:48 följande:
    Varför är det självklart?
    De männen kanske har legat med många fler än bara just den kvinnan?
    Fast det var inte vad det handade om.
  • Törstiga tuppen

De flesta i tråden är väl överens om att det är vidrigt att lura till sig ett barn. Om man är i en relation och kommit överens om p-piller och kvinnan börjar fiffla med dem.
    Däremot tror jag att få oönskade graviditeter blir till på det sättet. De flesta av oss har slarvat mer än en gång. Framförallt i tonåren. Detta trots att vi vet vad det kan leda till och att vi inte har någon talan om tjejen blir gravid.
    Vi chansar ändå för att vi är är kåta och inte har någon självkontroll.

Därför undrar jag varför män ska få komma undan att ens bidra med underhåll?
    Varför skall istället staten bekosta att jag var så jävla kåt och inte tänkte? Varför ska barnet växa upp både utan en förälder och med sämre ekonomi?

Hade jag gjort en tjej gravid och hon inte velat ta bort det hade jag fått panik men ilskan hade jag riktat mot mig själv. 

Jag är runt 50 till den som undrade och har steriliserat mig.

• Friger
    molly50 skrev 2021-05-21 11:41:05 följande:
    Men du har inte lyckats göra någon tjej gravid?
    Eller fått en könssjukdom?

Förlåt mig,men kontantkort?  Flört
    Jo, flera gånger, har lätt för den saken. Jag var rätt oansvarig som yngre och med åren har jag inte lärt mig särskilt mycket.

Ingen sjukdom än så länge. Jag är mer benägen att använda skydd om det är någon jag inte känner.

Ahh kontantkort. Du byter sim-kortet om olyckan skulle vara framme. Problemet löst! Glad
  • Anonym (Tinja)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 20:43:50 följande:

Tja, om fem män kullar EN kvinna så är det rätt självklart vem i den soppan som är... tja, värd att ifrågasätta.

Om EN kvinna knullar 5 män, så kan det ändå bara bli 1 graviditet.

Om EN man knullar 5 kvinnor, så kan det bli 5 graviditeter.

Om EN man knullade 1 ny kvinna om dagen i 9 månader, skulle det kunna bli 270 barn.

Om EN kvinna knullade 1 ny man om dagen i 9 månader, kan det ändå bara bli 1 barn.

Nu är frågan, vem bör egentligen vara den som tar störst ansvar för skydd, sett till antal graviditeter man kan vara med att skapa?
  • Törstiga tuppen
    Anonym (Tinja) skrev 2021-05-21 12:36:48 följande:
    Om EN kvinna knullar 5 män, så kan det ändå bara bli 1 graviditet.

Om EN man knullar 5 kvinnor, så kan det bli 5 graviditeter.

Om EN man knullade 1 ny kvinna om dagen i 9 månader, skulle det kunna bli 270 barn.

Om EN kvinna knullade 1 ny man om dagen i 9 månader, kan det ändå bara bli 1 barn.

Nu är frågan, vem bör egentligen vara den som tar störst ansvar för skydd, sett till antal graviditeter man kan vara med att skapa?
    Det rimliga är att båda tar ansvar. Intresset borde däremot vara större hos mannen då de inte kan rätta till situationen i efterhand. 
  • Anonym (män)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 11:21:14 följande:

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.
    ?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23
    Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

Män som vill avstå faderskap kan se till att inte ejakulera i en kvinna och riskera att skapa en oönskad graviditet. 
Svar på tråden Mäns rätt att avstå