Blev nekad jobb p.g.a. äldre examen.
Jag ger ett samlat svar här till alla ovanstående skribenter. Tack för input! Jag är inte anställd av vare sig myndigheten eller konsultbolaget. Kontraktet som är påskrivet kommer att makuleras enligt min konsultchef.
Drottningen1970: Jag har tidigare arbetat på denna myndighet genom samma konsult så arbetslivserfarenhet har jag inom området.
Jag misstänker att de fokuserar på nyexade som Snedtak och Finansen säger. Det stod dock ingenting i jobbannonsen om att det var specifikt för nyexade eller om dessa krav.
Om det är som Friger menar och det nu är upphandlat efter LOU så misstänker jag att det är klippt för min del. Det är otroligt frustrerande bara att falla mellan stolarna. Och det verkar som på myndigheten att jag inte uppfyller deras krav då min examen erlades för drygt tre år och 100 dagar sedan.
LOU handlar något förenklat om att myndigheter utlyser och tar in anbud från företag som konkurrerar om att sälja tjänst eller vara till myndigheten. Du som arbetssökande har alltså inget med det förfarandet att göra, och jag förstår inte riktigt hur ni tänkt att det skulle påverka det här ärendet?