Snälla, hjälp mig!
Svårt att ge råd om vad du ska göra, men jag har varit i en väldigt liknande situation.
Jag och min dåvarande pojkvän flyttade ihop när jag var 20 år och jag blev gravid redan första månaden. Jag åt p-piller, men blev gravid trots det.
Jag ville verkligen inte göra abort, men min pojkvän gjorde klart att han gör slut och flyttar tillbaka till sin hemstad (ca 50 mil bort) om jag behåller.
Dessutom var min familj på mig att jag skulle göra abort och inte "förstöra mitt liv"
Jag läste på komvux och hade bara csn, sambon läste på högskolan och hade också bara csn.
Slutade med att jag gjorde abort, trots allt. Tiden höll på att rinna ut och jag fick panik.
Min och sambons relation försämrades därefter och ett halvår senare gjorde han slut och flyttade till sin hemstad.
Efter ett par månader kom han tillbaka för att hämta resten av sina saker. Vi hade sex då, och eftersom jag slutat med p-pillren pga att jag inte hade någon partner eller sexliv, tog jag akut p-piller dagen efter.
Blev gravid trots det, och den gången behöll jag barnet. Han sa att det får stå för mig, och träffade sen barnet några gånger under hens uppväxt, de senaste 10 åren träffades de inte alls.
20 år har gått. Barnet är vuxen idag. Jag ångrar på ett sätt att jag skaffade barn så tidigt, men jag ångrar inte barnet såklart!