Snälla, hjälp mig!
Jag skriver här i ren desperation. Jag är förtvivlad men samtidigt glad. Har ingen aning om vad jag ska ta mig till. Vill bara höra era tankar och få råd och stöd. SNÄLLA, lämna inga dryga eller elaka kommentarer. Jag pallar inte med det nu.
Jag är 21 år och har nyligen fått reda på att jag är gravid så det är väldigt tidigt än. Jag har varit tillsammans med barnets pappa och jag vet inte vad vi är idag men vi är väl typ tillsammans. Vi bor inte tillsammans. Han arbetar och jag pluggar vid ett universitet. Jag har varit gravid med hans barn tidigare och då gjorde jag abort.
Jag känner mig glad för barnet, samtidigt som jag inte vet vad jag ska göra. Har alltid velat bli mamma men förutsättningarna är inte särskilt goda. Det är väldigt oklart och stormigt mellan mig och pappan, jag har inte haft ett arbete tidigare och jag studerar ju nu. Hur skulle jag ens ha råd? Skulle jag klara det? Var skulle jag bo?
Jag har inte berättat för pappan än men han bad mig lova att jag ska göra abort om jag blir gravid igen men jag har aldrig uttryckligen sagt att jag lovar något. Vi har ju haft sex och han har kommit i mig så jag har verkligen inte lurat honom. Han har tidigare sagt att han skulle hata mig om jag hade blivit gravid och inte gjort abort. Jag vet inte om jag klarar av att göra en till abort..
Vet inte vad jag ska göra. Jag vill ha barnet men jag vet inte hur jag skulle klara det? Måste jag hoppa av universitetet då? Har två år kvar av min utbildning.
Jag är så fruktansvärt rädd att pappan ska bli arg på mig och klippa all kontakt med mig så att jag står här helt ensam med allt det här. Är så rädd att han inte ska vilja ha något med mig och barnet att göra, för jag tror att det är precis vad han kommer att säga. Om han säger så, tror ni att han menar det eller tror ni att det går över och att han ångrar sig sedan? Hur har det varit för er andra som har varit med om samma sak?
Tack på förhand!