Vågar ni vaccinera er mot covid?
.
Sedan gör var och en såklart sitt eget val, men är man rekommenderad och väljer att avstå hoppas jag man läst på och vet vilka risker man tar, prceis som med alla andra rekommenderade vaccin.
.
Sedan gör var och en såklart sitt eget val, men är man rekommenderad och väljer att avstå hoppas jag man läst på och vet vilka risker man tar, prceis som med alla andra rekommenderade vaccin.
Corona vaccin godkänns på samma premisser som andra vaccin.
Man hoppar inte över säkerheten.
Det finns anledningar till att barn inte får Corona-vaccinet. Det handlar om data och säkerhet.
När det gäller vuxna finns mycket data.
I Kanada har man dragit andra slutsatser på de studier som gjort på Corona-vaccin på barn över 12 år än vad man gör i Sverige. Jag tycker det är bra att man är extra försiktigt i Sverige när det gäller nya vaccin.
I Kanada drog man som sagt igång allmän Corona-vaccinering för barn över 12 år för några veckor sedan, baserat på data från studier.
Mer data kommer komma i den frågan, men som sagt i Sverige är man försiktig!
Jag ber om ursäkt att jag drog slutsatsen att någon som studerat till sjuksköterska jobbade som det. Det är tydligen viktigt märker jag så jag ber om ursäkt.
Jag tycker fortfarande inte man ska skriva att man arbetar som sjuksköterska och samtidigt sprida så mycket felaktigheter, t.ex som i #201 om att vattkoppor inte är en kontaktsmitta, eller att det inte är så smittsamt, eller att man kan få vattkoppor flera gånger, eller att influensa-vaccin och vaccin mot vattkoppor är onödiga.
Speciellt inte i en sådan här tråd!
När någon startar en tråd i känsliga rummet och skriver att man är orolig, skriver man inte jag är sjuksköterska vaccin är onödiga... ojdå... jag menade det bara som min egen åsikt... inte som något från min yrkeskår... trots att jag ville poängtera att jag läst sjuksköterske-programmet utan att en enda person frågat om det....
När någon startar en tråd i känsliga rummet och skriver att man är orolig, skriver man inte jag är sjuksköterska vaccin är onödiga... ojdå... jag menade det bara som min egen åsikt... inte som något från min yrkeskår... trots att jag ville poängtera att jag läst sjuksköterske-programmet utan att en enda person frågat om det....
Så vad drar du för slutsatser från artikeln?
Så vad drar du för slutsatser från artikeln?
Bra artikel och bra poäng. En vällagad artikel. För mig är fortfarande influensa och vattkoppor vaccinet onödigt dock. Men det är fortfarande min personliga åsikt och har inget med varken mitt yrke eller artikeln att göra.
Din slutsats från artikeln är alltså att vaccin mot influensa och vattkoppor är onödigt?
Vilket vaccin eller annan medicin har testats mer än covidvaccin?
Vad är din slutsats från artikeln?
Ge exempel. Eller så fabulerar du fritt.
Och hur många har vaccinerats sedan dess? Är det underlaget för litet att dra slutsatser på?
Du tror dessutom att det med AZs vaccin inte hänt om det tagit längre tid? På vilka grunder?
Det finns regelverk både för usa, eu och andra delar av världen för hur vaccinstudier ska göras samt vad som krävs innan man börjar testa på människa. Vilken del eller vilka delar av dessa regelverk har man tummat på? Det bör du kunna svara på om du ska backa upp dina påståenden.