Maya84 skrev 2022-01-15 01:08:00 följande:
Och vilka ar da dessa "dumma resonemang" ?
Ar en av dem att man har haft tillgang till internet och tagit del av de manniskors upplysningar om vilka bieffekter de fatt efter att ha fatt en vaccinspruta, och dar de angrar att de aldrig gjort det, och inte vill hamna i samma situation? Piloten som fick en kraftig stroke liknande attack efter han tagit vaccinet och inte kunde flyga ett plan dar 200 manniskor var ombord?
Ar det ett dumt resonemang att upplysa sovande naiva manniskor som dig
att det finns hundratals bevis pa att man har en innehallsfortackning pa vaccinet som du och jag far lasa, men att den fulla inehallsfortackningen med vad den inehaller ar inofficiell?
Ta din spruta, ta 85 sprutor om du vill. Lat de som ar lite mer vakna och vill bestamma sjalva over vad som ska skjutas in i kroppen och inte, gora vad de vill. Vad du kallar en antivaccer ar endast de som vill valja om de vill ta den eller inte, inte att vara emot vaccin i sig, om du inte visste det...
Om du nu har tagit din spruta eller 3 eller 16 så ska val DU vara trygg? Varfor ens bry dig det minsta om andras val?
För att vara tydlig så är det NI antvaxxare, vaccinationsmotståndare som förlänger pandemin istället för att vi kan komma tillbaks till vad vi kallade "normalt" att förlänga pandemin blir mer restriktioner, mer sjukhus inläggningar, skolor som stängs, barn som mår dåligt pga att de inte får träffa sina kamrater fler konkurser, en högre arbetslöshet, ingen vågar satsa / investera då allt är så osäkert, många blir högljudda då de blir fler restriktioner, tappar sina jobb (mer våld i närarelationer) missbruk, förlorar sin inkomst, blir utskriven från A-kassan med mera. Det är just så ni antivaxxare vaccinationsmotståndare vill ha det och som ni så klart beskriver det med antivaxx och vaccinationsmotstånd, något annat kan jag inte tänka mig, då hade ni sökt efter korrekt information nu söker ni på politisk propaganda - ultra högern och vit makt i USA , Alt right ursprunget ur KKK och stormningen av Capitolium 6 januari 2021 en attack mot den Amerikanska demokratin liksom ni hotar den Svenska, svenska samhället och samhällshälsan en total anarki med icke demokratiska regler en utav galjonsfigurerna för antivaxxrörelsen och vaccinationsmotståndarna säger att det som hjälper är. Bastu, Vodka och Traktor (A
lexander Lukashenko, Belarus, västvärldens sista diktator, får stöd av Putin) jag kan inte förstå hur ni kan liera er med dessa människor - men jag förstår att ni fördrar Bastu, Vodka och Traktor och har som talesman Alexander Lukachenko eller Jair Bolsonaro som anser att Coronaviruset bara är en snuva