EpicF skrev 2021-10-20 09:46:26 följande:
Var, i vilket inlägg, vilket stycke skrev han/Klyban som mig?
Inlägg 5754
klyban skrev 2021-10-19 19:57:13 följande:
Samma sker om man inte sätter nått på blodproven, blodet rinner ur en.
Sen i armen där man sätter vaccinationen, så är det mer chansen som ger detta, och nu blev det lite blod.
Men de brukar vara snabba med tejpen och "kudden" och sätta över vaccintionsstället, hade h*n inte det redo?
Mig sprita dom bägge gångerna på vaccinationerna.
"När det handlar om vaccination så handlar det om att de träffar ett blodkärl som då går sönder och då kommer det blod. Inte pga att de inte står redo med ett plåster eller bomullsdott med tjep. Och nej, det har inte med chansen att göra. Det händer av och till, är inget ovanligt eller farligt.
Vid blodprover så kan det komma blod efter man har dragit ut nålen, om man inte är snabb med bomulsdotten (kan förvisso komma blod oavsett som gör igenom bomullsdotten) men där har man medvetet stuckit i ett kärl för att få blod."
Det där ovan var din kommentar. Jag vet att han skrev väldigt rörigt, men så är det med dyslexi. Du kan också skriva rörigt.
Han säger ju bara att blodet rinner vid blodproven, men när det gäller vaccination så är det "chansen". Dvs. slump, det kan hända att man träffar ett blodkärl och då blöder det.