EpicF skrev 2021-06-30 21:59:16 följande:
Du berättar varför just du vågar. Du kak nämligen inte berätta varför andra ska våga.
Malplacerad? Nej, inte det minsta. Din högsta önskan är utifrån tråden att drömma att bestämma att ALLA ska ta vaccinet oavsett vad de själva vill.
Riskanalysen stödjer mig till ~100%.
Dock är det bara du som säger bestämmer, dock har jag bestämt mig att ge fakta än som du desinformation om diverse saker, som vattkoppor och andra tokig saker du sagt it tråden.
Det blir malplacerat eftersom det är bara dina ord inte mina, som har en saklig grund och din saklighet?????
När kommer den?
Undrar då du gett upp den sedan länge.
Vad är det som är nyanserat?
Du glömde liksom berätta det, så vi kan bryta ned vad som är vad.
Anonym (Nejnej) skrev 2021-06-30 22:11:57 följande:
Hon är INTE antivaxx. Hon har jobbat för tyska motsvarigheten till Fhm och är oehört kompentent. Det hon är emot är MASSvaccinering av snubbmuterande virus, inte vacciner generellt.
Det är bara en etisk fråga om man verkligen ska vaccinera de under 16år, så längre slutsatser med den etiska fråga går inte göra.
Och nu med de amerikanska studien som berättar att mRNA vaccinen kan ge en livslång immunitet(Måste givetvis kunna upprepas en annan studie för bli fakta), så minskar den etiska frågeställning markant.
Anonym (Y) skrev 2021-06-30 23:00:31 följande:
Jag har hunnit läsa lite nu och uppfattar inte henne som en antivaccer. Nu vet jag inte hur ni andra tolkar det men som jag ser det är en antivaccer emot vaccin generellt och typ alltid.
Jag tolkar det som att hon förespråkar vaccinationer hos de med riskgrupp och att de övriga som vill ska ta det. Dock inte barn. Sen skriver hon mycket om immunitet man får av genomgången covid-19 och att den är bättre än vaccinet för att stoppa ökad spridning av muterad virus. Jag tycker det är bra att läsa olika synvinklar. Sen undrar man ju vad som är rätt men det finns inget helt rätt i detta för man vet inte allt.
Det är en etisk fråga om vaccination för barn upp till 16år, saknar betydelse idag och den vaccination som nu sker.
Även om övriga familjen vaccinerar sig och får hemmen sluta vara drivande, för vi vet barn inte är drivande i Sverige i alla fall.(Och detta vet vi efter patienterna själva vart de smittats.)
Så skulle man nog inte behöva gå under 16år, dock får man först ta en riskanalys där med.
Är du medveten i vad den amerikanska studien säger på ~800 personer och B-celler(minnesceller)?
Den studien berättar att man börjar ana ett livslångt skydd och med minnescellernas utveckling, givetvis måste studien upprepas innan det anses som fakta.
Men om det är så, kommer vaccinations nytta uppgraderas många många nivåer.