EpicF skrev 2021-06-26 23:01:08 följande:
Om du vill diskutera så får faktiskt svara på de inläggen du får, inte vara från mig, istället för att komma med massa irrelevant meningslöst babbel.
Ja, du har berättat ett par gånger att du ser saklighet som babbel.
Och där är din diskussion över om ämnet och pga du drar dig tillbalka, du är medveten alla kan se det?
Tryck visa endast Epic!
EpicF skrev 2021-06-26 23:02:00 följande:
Varför hon väljer att inte vaccinera sig i första taget är hennes enga personliga orsak. Och inget du eller andra faktiskt har med att göra
Problemet är att det inte finns många ursäkter att inte göra, sakligheten berättar att nyttan övertiger nackedlarna något så galet enormt mycket.
Och det ser vi på skadorna och dödligheten, att vara rädd för vaccinet är en ologisk rädsla för större delen av människorna i som lever i Sverige.
Så om man inte har ett argument, hur komemr man fram till man inte ska vaccinet.
Saknar all logisk grund.
Anonym (Y) skrev 2021-06-27 00:43:26 följande:
Jag har förstått det som att du som vaccinerad kan sprida smitta med, och att den största anledningen att ta vaccinet är att man minskar risken för svår sjukdom och inläggning.
Jag vet flera personer som fått Covid - 19 efter båda doserna, troligen hade de blivit sjukare utan vaccin men smittade blev de.
Jag har med blivit smittad trots att jag jobbar hemma, bara träffar närmsta familjen, handlar i närmaste affär precis som dom.
Känns så orättvist på nåt sätt att bli smittad fast man är vaccinerad och följer rekommendationer. Jag kommer avvakta lite även om det snart är min tur då jag har antikroppar.
Men kommer förmodligen ta i höst. Har ett tag till på mig att fundera.
Så nu kommer argumentet att vaccinen inte är hundraprocentiga, och sen betyder det då att de vaccinerade smittar mera?
För det det enda det betyder är att för ett fåtal så funkar inte vaccinet och det är inget nytt i läkevetenskapens historia.
Familj är drivande att smitta, visste du om det?
Jag vet inte om det är orättvist, vi vet att vaccinen har en viss procents framgång, och det var därför man stoppade ett Tyskt vaccin som bara låg på 47% skydd.
För en annan så blir det nog aktuellt med en 3 dos vaccin till nyår, för de som har två just nu.
I alla fall är det en frågan man ställer, och tror svaret blir en tredjedos, då det säger immunologer och andra sakkunniga med.
Och att du ska vänta har man ju bett om har jag för mig, eller?
Eller är det bara sakkunniga som gjort det via medier, och då ställa sig sist i kön så att säga.
EpicF skrev 2021-06-27 11:46:39 följande:
Det stämmer att man fortfarande båda kan sprita smittan vidare och få den själv som vaccinerad.
Ja, alla vet det, dock en extrem minoritet.