Anonym (X) skrev 2021-05-28 20:13:51 följande:
Haha, ni vet väl att EpicF är allvetande inom medicin och har inget att lära sig av någon?
Alltid när någon förklarar något resonemang så "vet" hon redan det (men hon fattar ändå inte slutsatsen ens vid andra eller tredje gången någon förklarar samma sak...).
Matti Sälllberg, som är professor på KI och chef för ett forskarlag som jobbar med att ta fram vaccin, han kunde inte så mycket enligt EpicF.
Tyvärr är detta episka uttalande borttaget tillsammans med den förra covid19-tråden där hon spred rädsla, osäkerhet och tvivel om covid-19-vaccin tvärt emot medicinsk vetenskap och beprövad erfarenhet.
Att jag inte håller med om det du skriver gör mig inte till "allvetande inom medicin".
Jag vet inte ens vem Matti Sällberg är. Aldrig hört talas om honom.
Jag har förövrigt inte spridit någon rädsla i någon "förra covid-19 tråd" som skulle vara borttagen. Har inte skrivit i någon tråd som är borttagen.
Men faktum är att vaccinet är nytt och att vi inte vet så mycket om det ännu. Vi vet inte om det ger framtida biverkningar eller hur långt skydd man har. Vi vet däremot att man har ett skydd på ca 90% (Pfizer) under minst 6 månader och att detta skyddet ska göra att man inte blir allvarligt sjuk av covid. Men vi kan fortfarande få covid och vi kan bära smittan och föra den vidare trots vaccin.