Vågar ni vaccinera er mot covid?
Dock har det argumentet funnits hos de högerextrema, och att Löfven ska bli diktator med pandemilagarna.
Och att den inte ens var använd första svängen ändrade inget om att de trodde samma sak igen sen när den nya tillfälliga pandemilagen kom.
Vad Ess missar och berätta dock, det är att de som är för en vaccination baserar sina texter på verkligheten, fakta och forskning.
Och man vill gärna brunsmeta de som är sakliga, men en antivaccer som SVT lurade att avslöja sig som nazist så kanske det är därifrån nazism pratet kommer ifrån.
Fattar själv ingenting, så det är bara fortsätta vara saklig när sakliga frågor uppstår och för att eliminera desinformationen med fakta.
Men att Svensken vågar vaccinera sig är ju idag extremt övertydligt.
Jag gissar på att vi kanske tom når upp till 90% vaccinationsgrad, men det kommer ta lång tid dit tror jag.
Måste skriva tror, för hela tiden överraskar invånarna i Sverige med att inte bry sig om desinformationen och ta vaccinet istället.
Jo, vi får hoppas att svenskarna är vettigare än amerikaner eller fransmän. Igår var vi inne på en bensinmack, in kom en man och frågar tjejen i kassan om hon har vaccinerat sig eller om hon ska. Jo, hon hade tagit första sprutan och skulle snart ha andra. Och så frågar han om hon tänker ha (fler) barn. Och så går han bara.
Jag tyckte det var helt sjukt. Han ville uppenbarligen sprida ryktet att man skulle bli steril av vaccinet. Varför? Helt knäppt! Tjejen i kassan brydde sig inte, hon var väl van med galningar.